קריירה ולימודים

התאחדות התעשיינים נגד בן-דוד: לקצר את חופשות המורים

מספר עמותות וארגונים חברתיים בשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים פנו לשרת החינוך ושר האוצר בדרישה לעבור לשבוע לימודים של חמישה ימים בשבוע ולוותר על 20 ימי חופשה: "העדר ההתאמה בין לוח החופשות של מערכת החינוך לימי העבודה במשק מייצר מעמסה כלכלית מוערכת בכ-120 עד 160 מיליון שקלים"; בהסתדרות המורים כבר העידו בעבר כי התנגדו: "במדינת ישראל רוצים עבדים"
מערכת ice | 
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

מספר עמותות וארגונים חברתיים, בשיתוף פעולה עם "התאחדות התעשיינים" "ונשיאות המעסיקים בישראל" המייצגים מגוון עסקים ישראלים, פרסמו היום (רביעי) נייר עמדה הקורא לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ולשר האוצר אביגדור ליברמן, להגיע להסכמות לגבי שינוי לוח החופשות במערכת החינוך כבר בשנה הבאה, זאת ברקע המו"מ וסכסוך העבודה המתוקשר עליו הכריזה הסתדרות המורים. 

הארגונים מבקשים לעבור לשבוע לימודים של חמישה ימים בשבוע, והעברת השעות מימי שישי ל-20 ימי חופשה שהתווספו במהלך השנה, ומציעים לאפשר למורים " מספר ימי  חופשה גמישים בשנה וצמצום מספר השעות הפרונטאליות בשבוע, כדי להקל על העומס".
 


"ישראל היא המדינה היחידה במערב שבה לומדים שישה ימים בשבוע, בעוד רוב מוחלט של ההורים עובדים רק חמישה ימים בשבוע. בשל שבוע הלימודים הארוך, ישראל חריגה במספר ימי הלימודים בשנה (כ-218 ימים לעומת כ-185 ימים בממוצע המדינות המפותחות)" ציינו הארגונים במסמך המבוסס על ניתוח של חטיבת המחקר בבנק ישראל.

עוד הוסיפו כי "העדר ההתאמה בין לוח החופשות של מערכת החינוך לימי העבודה במשק מייצר מעמסה כלכלית  כבדה על הורים לילדים צעירים , בשל אובדן ימי עבודה. הפגיעה בפריון ובתוצר של המשק הישראלי מוערכת על ידי גורמים בבנק ישראל בכ-120 עד 160 מיליון שקלים לכל יום חופשה במערכת החינוך שאינו יום שבתון במשק, כלומר סה"כ עלות של בין 5.5 -5.7 מיליארד שקלים בכל שנה".

(שמות הארגונים העמודים מאחורי המסך הם: פורום קהלת, התאחדות התעשיינים בישראל, נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, הדור הבא, הורים עובדים לשינוי, STUDENT FOR LIBERTY , החופש לחנך, האינטרס שלנו, והציבור החדש). 


תקציר ההצעה שנשלחה לשר האוצר ושרת החינוך

בוועדה שהתקיימה לפני מספר חודשים בכנסת תמכו נציגי משרד האוצר בקיצוץ ימי החופשות של התלמידים כדי להטיב עם המשק. בין היתר, הוצעו מתווים שונים לדוגמה ביניהם שינוי מועד חופשת הקיץ וחיבורה לחופשות חגי תשרי וביטול חופשות איסרו חג.
 


מנגד, מורים רבים מוחים על ההתייחסות לעובדי ההוראה כ'בייביסטר' שנועד לאפשר פנאי להורים, מעידים על עבודה שוחקת במיוחד שמצריכה שיחות יומיומיות עם הורים ותלמידים מחוץ לשעות העבודה, ורואים בימי החופשה אוויר לנשימה הכרחי. מזכ"לית הסתדרות המורים אמרה באותו דיון בכנסת כי "ימי החופשה של המורים הם חלק מהסכמים של שנים, זה חלק מההטבות שלנו, במדינת ישראל לא רוצים עובדים, במדינת ישראל רוצים עבדים, ואני מודיעה בצורה חד משמעית - לא ניתן לזה יד".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה