קריירה ולימודים

מחר לימודים כרגיל: האם תפתח שנת הלימודים בספטמבר?

הסתדרות המורים הודיעה על ביטול השביתה וקיום היומיים האחרונים ללימודים כרגיל, אך עדין לא דווח על הסכמות במו"מ - האם התחדשו הלימודים בספטמבר? ליברמן: "התנהלות כוחנית"
מערכת ice | 
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

לאחר שיבושים רבים בשבועיים האחרונים ושביתה נוספת שהתקיימה היום (שלישי),  תלמדי בתי הספר היסודיים והגנים יזכו לסיים את שנת הלימודים בבתי הספר,  לאחר שהסתדרות במורים הודיעה לפני זמן קצר כי תשוב לשולחן המו"מ וכי הלימודים יתקיימו כרגיל מחר ומחרתיים.

לדברי הסתדרות המורים קיבלו את ההחלטה בעקבות דברים שאמר שר האוצר, אביגדור ליברמן בראיון לרשת ב', לפיהם אין שום מגבלה משפטית על הסכם שכר לעובדי ההוראה. על אף דברי ההסתדרות, היועמ"שית הודיעה כבר ביום ראשון כי תאפשר את המשך קיום המו"מ להסכם שכר "בכפוף למגבלות המוכרות החלות בתקופת בחירות". המשמעות היא שגם אם יגיעו להסכמות, ישנה מגבלה תקציב מסוימת ובמידה וידרשו שינוים שיאלצו שינוי בבסיס תקציב המדינה הם לא יוכלו להתבצע.

 יש לציין כי הסתדרות המורים הייתה נתונה לביקורת ציבורית רחבה על הפגיעה ברווחתם התלמידים, בייחוד לקראת הימים האחרונים ללימודים ויתכן ואלו הם שדחפו אותה להודיעה על חזרה למו"מ מבלי להודות בכך שישנה התקדמות מסוימת. 
 


אתמול דווח בכלי תקשורת שונים כי הצעת האוצר לתוספת של כ-25% לשכר ההתחלתי של המורים נדחתה, בנוסף קימות עדין מחלוקות בנושא שונים הקשורים לתנאי העסקה של המורים לדוגמה ימי החופשה והיכולת של מנvלים לפטר עובדי הוראה.

בהודעה לתקשורת מסרה מזכלי"ת הסתדרות המורים: "שמחתי לשמוע היום את שר האוצר, אביגדור ליברמן, אומר ברדיו קבל עם ועדה, שהיועצת המשפטית לממשלה לא הציבה שום מגבלה למו"מ איתנו. מדובר בשינוי שמאפשר לנו לחזור לדיונים ולשבת יחד עם נציגי האוצר ונציגי משרד החינוך עד שנמצא פתרון".
מנגד ליברמן טען בראיון לרשת ב' כי: "יש פה התנהלות כוחנית, יפה בן דויד חיפשה הזדמנות להפגין שרירים. במו"מ תמיד יש עליות ומורדות, וההתנהגות הזאת לא מקובלת".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה