קריירה ולימודים

יפה בן דוד זועמת, האם שביתה היא בלתי נמנעת?

יפה בן דוד התראיינה היום ודיברה על מספר נושאים שהחשוב בהם: האם שנת הלימודים המתקרבת תיפתח בזמן? "אם תמשיכו להתנהל ככה, והאוצר ימשיך להסית – לא יהיו מורים צעירים ולא מורים וותיקים"
מערכת ice | 
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, שנלחמת על תנאי המורים מזה מספר חודשים מול משרד האוצר ומשרד החינוך, התראיינה היום (שני) ב"שש עם עודד בן עמי" ודיברה על עתיד בתי הספר והשביתות.
"אנחנו התרענו על כך לפני מספר שנים, ואף אחד לא התייחס. בגלל התנהלות פקידי האוצר הגענו למצב שמעולם לא היה: מעולם לא קיבלו מנהלי בתי ספר מורים שלא למדו הוראה", אמרה בן דוד. בן דוד הוסיפה: "לצערנו הרב, ימשיכו להיקלט אנשים שלא הוכשרו – שלא יוכלו להתמודד מבחינה פדגוגית או מבחינה רגשית עם התלמידים. אבל את פקידי האוצר זה לא מעניין – הם מחפשים בייביסיטר, לא מחנכים".
 
דו"ח שפורסם על ידי אנשי האוצר חשף כי שהפער בין מורה מתחיל לוותיק עומד על 41% - מהגבוהים בעולם המערבי. לפי האוצר, עזיבתם של המורים החדשים את המערכת נובע בין היתר מהפער בין שכר המורים הוותיקים לצעירים, והתגמול הגבוה של המורים הוותיקים על חשבון אלה הצעירים.
בן דוד הגיבה על כך בטענה כי "זהו שקר וכזב. הדו"ח מגמתי, מסלף את האמת. זו הסתה פרועה כלפי ציבור עובדי ההוראה. באוצר גם ציינו בשכר המורים את דמי ההבראה ומענק יובל, דברים שלא קשורים לשכר ושמקבלים פעם אחת".
עוד נאמר בדו"ח כי: ימי החופש של המורים, אשר לטענתם גבוה מאוד ביחס לעולם. "בדו"ח לא דיברו על כיתות צפופות, ולא הציגו את העובדה שאנחנו עובדים הרבה יותר שעות מאשר בשאר מדינות ה-OECD, שם עובדים פחות ומקבלים יותר שכר. שם גם יש יותר ימי חופשה מאשר במדינת ישראל", אמרה בן דוד בטענה לנאמר.
 
לשאלת התנגדות ההסתדרות לסנכרון בין ימי החופשה של הילדים לשל ההורים העובדים, ענתה בן דויד: "אתה יודע מה צריך להדאיג אתכם? לא ימי החופשה, אלא מי שנכנס למערכת. העזיבה הגדולה – לא רק של המתחילים, גם של הוותיקים. הפתרון של ימי החופשה לא צריך להיות על גבם של עובדי ההוראה". עוד הוסיפה: "אם תמשיכו להתנהל ככה, והאוצר ימשיך להסית – לא יהיו מורים צעירים ולא מורים וותיקים".
בעוד חודש בדיוק שנת הלימודים תיפתח, ובן דוד אינה אופטימית: "אתה יודע מה צריך להדאיג אתכם? לא ימי החופשה, אלא מי שנכנס למערכת. העזיבה הגדולה – לא רק של המתחילים, גם של הוותיקים. הפתרון של ימי החופשה לא צריך להיות על גבם של עובדי ההוראה". עוד הוסיפה: "אם תמשיכו להתנהל ככה, והאוצר ימשיך להסית – לא יהיו מורים צעירים ולא מורים וותיקים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה