קריירה ולימודים

הבשורה: ההסכם הקיבוצי שמגיע ל-3000 עובדי הסיור והמוקד בישראל

צו הרחבה להסכם חדש לכל עובדי מוקדי הסיור בארץ, עליו חתמה שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, מהווה הסכם קיבוצי ראשון בענף חברות המוקד והסיור. מטרת ההסכם להעניק לעובדים שכר משופר, קרן השתלמות ומענקים ייחודיים
לילך סויד ירקוני | 
לילך סויד ירקוני (צילום יצחק מיכאלשווילי)
בשבוע האחרון זכו עובדי המוקדים והסיור, כ-3,000 עובדים שרובם מועסקים על ידי חברות המוקד ברחבי הארץ, לבשורה חשובה ותקדימית. לראשונה נחתם צו הרחבה להסכם ענפי חדש שיחול על כל עובדי מוקדי הסיור, עליו חתמה שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, צו שלמעשה מהווה להסכם הקיבוצי הענפי הראשון בענף חברות המוקד והסיור. מטרת ההסכם להעניק לעובדי הסיור והמוקדים המבצעיים, שכר משופר, קרן השתלמות ושני מענקים ייחודיים, והוא אמור להיכנס לתוקפו תוך 90 יום.
קבוצת "מוקד אמון" נוסדה בשנת 1981 ומורכבת משלוש חטיבות: חטיבת המוקד והטכנולוגיות, חטיבת האבטחה והשמירה וחטיבת הניקיון. הקבוצה מתמחה במתן שרותי מוקד וסיור, תכנון והתקנת מערכות טכנולוגיות, שירותי אבטחה ושמירה ושירותי ניקיון לעסקים. לפי ההסכם וצו ההרחבה עובדים עם ותק של שנתיים ומעלה בענף יזכו מעתה לקרן השתלמות, אליה יועברו הפרשות מעסיק בשיעור של 7.5%-2.5%. כמו כן, עובדים במשרה מלאה יהיו זכאים מדי רבעון למענק, ולחלוקת מענקי מצוינות רבעוניים.
למעשה, ההסכם מקבע את השכר הענפי בשוק כגבוה משמעותית משכר המינימום במשק, שעולה בהתאם לוותק עד לגובה של 2.3% מעל שכר המינימום (5,421 ש״ח). כעת, השכר יעמוד על 60%-10% מעל לגובה שכר המינימום הכללי, בהתאם לתפקיד ולהיקף ההכשרה, ואף יתעדכן בהתאם לעליות העתידיות.
 
כמנכ"לית חטיבת המוקד בקבוצת מוקד אמון, ההסכם וצו ההרחבה הזה הוא סגירת מעגל עבורי, מדובר בתהליך שהתחלנו בשנת 2017 במטרה לשפר את תנאיהם של עובדי המוקד והסיור – בדגש על הוותיקים שבהם. אחרי מאמצים מרובים ושעות רבות של עבודה ומו"מ יד ביד עם נציגי ההסתדרות וארגון חברות המוקד - הצלחנו להסדיר את זכויות עובדי המוקד והסיור. הצלחנו לתגמל את העובדים בענף כפי שמגיע להם, להפוך את עובדי המוקדים והסיור לבעלי מקצועות מכובדים שקריטיים לאלפי בתים פרטיים ובתי עסק סביב השעון, 365 ימים בשנה,24/7. בימים אלו, כאשר המציאות הביטחונית משתנה תכופות, יש לעובדים הנ"ל תפקיד משמעותי וחשוב בשמירה על הביטחון האישי של לקוחותינו.
ההסכם וצו ההרחבה עליו חתמה שרת הכלכלה, קובעים שכר מינימום ענפי, קרן השתלמות ומענקים והם חשובים מאין כמוהם. תודה ליו״ר ההסתדרות ארנון בר דויד, למ"מ יו"ר האיגוד עו"ד חגי הראל, לרפי סויד מנכל קבוצת מוקד אמון, לעו"ד עמית בנאי יו"ר ארגון חברות המוקד ולחברי הנהלת ארגון חברות המוקד. תודה שאפשרתם לעובדי המוקדים והסיור שכר הולם ותנאים סוציאליים נוספים, אשר ישפיעו על הגברת הביטחון לאזרחים.
*הכותבת היא מנכ"לית חטיבת המוקד בקבוצת מוקד אמון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה