כסף וצרכנות

רחוקים מהשיא העולמי: כמה יין הישראלים שותים בשנה?

רגע לפני חג הפסח, מפרסם משרד החקלאות את נתוני צריכת וייצור היין בישראל, לקראת 4 הכוסות שנשתה בליל הסדר המסורתי. וגם, איזה יין הוא המועדף על הישראלים?
שירה יום טוב | 
יין (צילום vecteezy)
אמנם יין נוכח בהרבה הזדמנויות חגיגיות, אך כשמדובר בליל הסדר זה ממש אחד מהסימנים של החג, עם מקום מכובד של 4 כוסות על שולחן הסדר. ישראל ידועה כיצרנית יין עם לא מעט יינות מעוטרי פרסים בינלאומיים, אך עם זאת בצריכת יין יש לא מעט מדינות שעוקפות אותנו בפער משמעותי.
בישראל מגדלים כ-50 אלף טונות של ענבי יין בשנה על שטח של כ-63 אלף דונם. ייצור היין הישראלי עומד על כ-40 מיליון בקבוקי יין בשנה (כ-30 מיליון ליטר). ב-70% מהכרמים בישראל נטועים זני ענבים אדומים, כאשר הפופולריים ביותר הם קברנה סוביניון, קריניאן ומרלו.
לפי נתוני סטורנקסט, נמכרו בישראל כ-31.6 מיליון ליטרים של יין בשנת 2020, מדובר בעלייה של כ-36% במכירות היין בישראל בין השנים 2010 ל-2020. המחיר הממוצע לליטר יין בישראל עמד על 36.6 שקלים בשנת 2020. לצרכן הישראלי אין העדפה מובהקת בין יין אדום ללבן, כאשר יין אדום עומד על קצת מעל ל-50% מסך המכירות בישראל. אולם, במרוצת השנים ניתן להבחין במגמת עלייה בצריכת יין לבן בישראל. בנוסף, נרשמה מגמת עלייה בצריכת יינות מבעבעים התואמת את המגמה העולמית.
 
לפי נתוני משרד החקלאות, הישראלי הממוצע צורך כ-5.6 ליטרים של יין בשנה. זהו נתון נמוך בהשוואה למדינות העולם, בפרט מדינות אירופה וארה"ב. לשם השוואה, בצרפת צריכת היין עומדת על כ-46 ליטרים בשנה. בפורטוגל, שיאנית העולם בצריכת יין לנפש, עומד הנתון על כ-51 ליטרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה