כסף וצרכנות

רשתות המזון חוטפות מכה: בכמה הרווח על חשבונכם ירד?

דו"ח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושף מגמות צריכה מפתיעות בתחילת השנה, שמצביעות על שינוי בהתנהגות הקונים ועל האטה כללית בשוק הקמעונאות
ענת סימן טוב | 
צילום shutterstock
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת הבוקר את נתוני פדיון הרשתות לחודשי ינואר עד מרץ 2025 ומגלה נתונים מפתיעים.
על פי הנתונים נראה כי בשלושת החודשים הללו ישנה ירידה של 0.4% לעומת עלייה שנרמה בשלושת החודשים הקודמים אוקטובר-דצמבר 2024 עוד עלו מן הנתונים כי  בשלושת החודשים ינואר עד מרץ 2025  נראתה ירידה של 1.1% בפדיון של רשתות המזון, לאחר ירידה של 0.9%  בחודשים אוקטובר - דצמבר 2024.
יש לציין, כי בחודשי ינואר עד מרץ זה נחשב חודשים שגרתיים, בו הרכישות הן די שגרתיות לעומת החגים שהתרחשו בחודש אוקטובר האחרון ובחודש שעבר, אפריל בו הקניות עולות בצורה משמעותית.
נתוני הפדיון אותם מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
 
השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה