כסף וצרכנות
יוקר המחיה בסופר: משלמים יותר – ומקבלים פחות
דו"ח חדש של ERN מנורה מגלה מגמה מדאיגה שמורגשת כמעט בכל בית בישראל. הנתונים מצביעים על שינוי שאי אפשר להתעלם ממנו – והפערים רק הולכים וגדלים
דו"ח צרכנות חדש של מנורה ERN מצביע על מגמת עלייה ברורה בהוצאות משקי הבית בישראל. לפי הנתונים, בחודש מאי 2025 נרשמה עלייה של כמעט 7% בגובה העסקאות הממוצעות בסופרמרקטים – מ-841 שקלים במאי אשתקד ל-898 שקלים השנה. המשמעות: אנחנו מוציאים יותר כמעט בכל קנייה – גם אם הסל נשאר פחות או יותר זהה בגודלו.
הדו"ח, שמבוסס על ניתוח עסקאות שבוצעו בצ’קים, מתייחס לכלל ענפי הצריכה ומצביע על עלייה ממוצעת של 5.43% בעסקאות. כלומר, גם בתחומים שאינם מזון – העלייה מורגשת. בענף מוצרי התינוקות נרשמה העלייה החדה ביותר – 12.36%. גם ענפי הביגוד (5.2%), המוסכים (5.7%) ומוצרי החשמל (2.76%) רשמו עליות. אפילו בבתי המרקחת, שם הרכישות לרוב הכרחיות ומבוקרות יותר, נרשמה עלייה של 5.43%.
נתוני מנורה ERN מצביעים גם על פערים אזוריים משמעותיים. המרכז מוביל עם גובה עסקה ממוצעת של 3,571 שקלים – עלייה של 11.27% לעומת מאי 2024. בדרום נרשמה דווקא העלייה החדה ביותר – 13.9% – אך הסכום הממוצע בעסקאות עומד שם על 2,333 שקלים בלבד. בצפון, שם העסקים טרם חזרו לשגרה בעקבות הלחימה, העלייה צנועה יחסית – 3.6% בלבד – עם גובה עסקה ממוצעת של 2,480 שקלים.

הנתונים מעידים לא רק על התייקרות במחירים, אלא גם על שינוי בהתנהגות הצרכנית – אולי כתוצאה מהצטיידות מראש, שינויים בהרגלי הקנייה או פשוט עלייה ביוקר המחיה. כך או כך, מדובר בנטל שמורגש היטב הן אצל הצרכנים הפרטיים והן בקרב בעלי העסקים.
עוד ב-
דודו נציה, סמנכ"ל הלקוחות של מנורה ERN, התייחס לנתונים ואמר: "העלייה במחירים מורגשת בכלל הענפים, ומשפיעה באופן ישיר על תזרים המזומנים. בתקופה כזו חשוב לספק פתרונות תשלום גמישים – אשראי, הוראות קבע וצ'קים מנוהלים – שיאפשרו גם לעסק וגם ללקוח לנהל את התקציב בצורה נוחה ובטוחה, תוך שמירה על יציבות פיננסית גם מול שינויים כלכליים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



