כסף וצרכנות

SHEIN מואשמת בהטעיית לקוחות: אלו הטענות הקשות נגד החברה

ארגון הצרכנים האירופי הגיש תלונה רשמית לנציבות האיחוד האירופי נגד ענקית האופנה הסינית, לאחר שצרכנים רבים התלוננו על האופן בו הם מעודדים קנייה בפלטפורמה
מערכת ice | 
שיין (צילום shutterstock)
ארגון הצרכנים האירופי (BEUC) הגיש תלונה רשמית לנציבות האירופית נגד חברת האופנה הסינית שיין (Shein), בטענה כי היא עושה שימוש בשיטות פוגעניות כלפי לקוחות, במטרתה לעודד קנייה מוגזמת. בתלונה נטען כי שיין משתמשת בטכניקות מטעות כמו טיימרים מזויפים, הודעות על מלאי נמוך, ואמצעים פסיכולוגיים שגורמים ללקוחות להרגיש אשמה אם החליטו שלא לרכוש מוצר.
לטענת הארגון, הפרקטיקות של שיין אינן רק לא הוגנות מסחרית, אלא גם מזיקות לחברה ולסביבה. הן יוצרות הרגלי קנייה מיותרים, מגדילות את צריכת הביגוד ובעקיפין תורמות לזיהום סביבתי ולשימוש בכימיקלים מזיקים. הארגון דורש מהאיחוד האירופי לחייב את שיין לחשוף את הנתונים שמאחורי הודעות כמו “המלאי אוזל” ו”טיימר למבצע”.
על פי דיווח של "הגרדיאן", שיין דחתה את ההאשמות וטענה כי ארגון הצרכנים האירופי סירב לדיאלוג עמה. בתגובה נמסר מהחברה: “האכזבה גדולה במיוחד לנוכח הפופולריות ההולכת וגוברת של שיין בקרב הצרכנים באירופה”.
התלונה מגיעה ארבעה חודשים לאחר שהנציבות האירופית פתחה בחקירה רשמית בנוגע לעמידתה של שיין בחוקי הצרכנות של האיחוד. בנוסף, הארגון התריע גם על הפצה אפשרית של מוצרים לא בטיחותיים באירופה שאינם עומדים בתקני איכות המחייבים את הבדים והאביזרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה