כסף וצרכנות
מהפכה על הצלחת: כך שינתה הלחימה את התפריט של המדינה
מצבע עם כלביא הביא מהחששות אכילה רגשית ומרובה לאזרחים, אך לא לכולם. ישנם אזרחים שהעדיפו ארוחות מבושולות ולא רק דברי מתיקה, מה שהביא לעלייה בנתונים. כל הפרטים
אם חשבנו שמבצע "עם כלביא" הביא עמו אכילה רגשית של חטיפים ומתוקים – הנתונים מראים תמונה שונה, אולי אפילו מפתיעה.
אתר "יאמי", פלטפורמת הבשלנים העצמאיים שמספקת אוכל ביתי מכל הסוגים עד הבית, מדווח על עלייה חדה של כ־70% בהיקף ההזמנות מאז פרוץ הלחימה מול איראן. לפי החברה, הסיבה המרכזית לעלייה היא סגירת מוסדות החינוך: הורים מצאו עצמם מבשלים פחות ונעזרים יותר בשירותי משלוח של אוכל חם ומזין – במיוחד כשילדים שלא אכלו בצהרונים נותרו בבית.
שינוי בולט נרשם גם במפת ההזמנות: בעוד שבאזור תל אביב חלה ירידה קלה, דווקא בפריפריה ובאזורים מרוחקים יותר דווחה עלייה חדה. ב"יאמי" מעריכים שמדובר בין השאר בתוצאה של תנועה זמנית של משפחות מאזורים רגישים לאזורים שקטים יותר.
אבל לא רק הכמות השתנתה – גם הטעמים. עלייה של 80% נרשמה בקטגוריית "מנות במבצע", הכוללת מטבחים מגוונים כמו בוכרי, תאילנדי, טבעוני ואירופאי. הרצון לגוון, לנסות משהו חדש ולחסוך בהוצאות – בולט במיוחד.
אבל לא רק הכמות השתנתה – גם הטעמים. עלייה של 80% נרשמה בקטגוריית "מנות במבצע", הכוללת מטבחים מגוונים כמו בוכרי, תאילנדי, טבעוני ואירופאי. הרצון לגוון, לנסות משהו חדש ולחסוך בהוצאות – בולט במיוחד.
ובקטגוריית הקינוחים? שם נרשמה קפיצה של לא פחות מ־100%, מה שמצביע על צורך חזק במתוק ובנחמה. בין המנות שזכו לעלייה מובהקת: עוגיות פריכות, לביבות מנגולד, דים סאם עוף ואמפנדס. ולעומת זאת – ירידה חדה בהזמנת שניצלים, שהיו עד לא מזמן מנת הדגל של הפלטפורמה.
עוד ב-
חן לב עמי, מנכ"לית יאמי, מסכמת: "בתקופות של סטרס וחוסר ודאות, משפחות מחפשות פתרונות קלים, זמינים אך גם בריאים. השינוי בתמהיל ההזמנות מבטא ניסיון לייצר שגרה – גם אם אחרת – שבה עדיין אוכלים אוכל ביתי חם ומזין. לשמחתנו, הבשלנים שלנו פרוסים בכל רחבי הארץ ומספקים מענה גם בשעות קשות."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



