כסף וצרכנות

ממשיכים להוציא - אבל נזהרים יותר: הישראלים צמצמו בילויים, הגדילו קניות לבית

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני השימושים בכרטיס האשראי ומפתיעה בנתונים
ענת סימן טוב | 
הוצאות כרטיסי אשראי (צילום shutterstock)
למרות התקופה הביטחונית המתוחה והרגישות הכלכלית, הישראלים ממשיכים לשלוף את כרטיס האשראי, אך בוחרים בקפידה על מה להוציא. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסמו היום ומסכמים את נתוני רכישות האשראי לחודשים מאי עד יולי 2025, עולה כי נרשמה עלייה של 1.7% בסך הרכישות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
העלייה הזו מגיעה למרות מבצע "עם כלביא" שהתרחש באמצע חודש יוני וכלל תקיפה באיראן, אירוע שגרר ירידה מיידית ברכישות בתחומים רגישים יותר כמו תיירות, בילויים והלבשה. ועדיין, ההוצאה הכוללת דווקא עלתה, בעיקר בזכות מגמה בולטת אחת: העדפת הבית.
לפי הנתונים, הצרכן הישראלי מוותר יותר על חופשות וחוויות, ומשקיע יותר בין קירות הבית במזון, טכנולוגיה וציוד. קטגוריות כמו מחשבים ותוכנה, ציוד תקשורת ותחבורה רשמו עליות מרשימות, כשהמובילה שבהן הייתה תחום המחשבים עם קפיצה שנתית של מעל 24%. גם בתחום המזון, כולל שירותי אוכל ומסעדות, נרשמה עלייה חדה של 6.8%.
לעומת זאת, יש תחומים שבהם הישראלים מהדקים חגורה. רכישת רהיטים ירדה ב-5.8%, הוצאות על פנאי ובילוי צנחו ב-9.1% ואפילו בתחום מוצרי האלקטרוניקה שעד לא מזמן נחשב לאטרקטיבי, חלה ירידה של 2.7%.
בתחום השירותים דווקא נרשמה ירידה כללית של 4.3%. עם זאת, בתוך הקטגוריה הזו נמשכת מגמת העלייה בהוצאות על ביטוחים, בעוד שירותים עירוניים, ממשלתיים ותרבותיים נחלשו משמעותית.

במקביל, ניתן לזהות עוד תופעה מעניינת: חזרה לדפוסי רכישה ממוקדים ושקולים. כלומר, פחות בזבוזים ופחות רכישות רגשיות. הצרכן הישראלי של קיץ 2025 אולי קונה יותר בסך הכול, אך עושה זאת באופן מודע יותר ובמקרים רבים גם מחושב הרבה יותר.
אם להסתכל קדימה, נראה כי יוקר המחיה, המצב הביטחוני והעובדה שישראלים נמצאים יותר בבית ממשיכים לעצב מחדש את דפוסי הצריכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה