כסף וצרכנות

מנכ"לית אמישראגז אנרג'י: "צרכני החשמל משלמים יותר מדי"

רפורמת החשמל יצאה לדרך, וחלק מהצרכנים כבר עברו לחברות פרטיות וחוסכים בעלויות. מנכ"לית אמישראגז אנרג'י מדברת על החסמים, היתרונות ומה השתנה מאז שנכנסה הרפורמה

ענת סימן טוב | 
עינת רום מנכלית אמישראגז אנרגי (צילום מאיה אלון)
בזמן שאתם משלמים מאות או אלפי שקלים בחודש על חשבון החשמל, מאות אלפי משפחות כבר עברו לחברות פרטיות ונהנות מהנחות של מאות שקלים בשנה. רפורמת החשמל, שיצאה לדרך כבר לפני כשנה, שינתה את שוק החשמל בישראל והביאה איתה בשורה אמיתית לצרכנים, אבל רוב הציבור עדיין לא מודע לה.
עינת רום, מנכ"לית קבוצת אמישראגז אנרג'י, אחת החברות הבולטות בתחום שנכנסה בכל הכוח לשוק החשמל, מאמינה שהצרכן הישראלי רק צריך להבין כמה פשוט לעבור וכמה כסף הוא יכול לחסוך. בריאיון מיוחד היא מדברת בגובה העיניים על הרפורמה, החסמים, היתרונות, ומה גרם לעשרות אלפים כבר להצטרף.
עינת, בואי נתחיל מרגע האמת, איפה עומדת רפורמת החשמל כיום?
"הרפורמה נמצאת היום במצב מתקדם. נכון להיום, מעל 300,000 משקי בית כבר עזבו את חברת החשמל ועברו לחברות פרטיות, והם נהנים מהנחות משמעותיות בחשבון החודשי. זה נתון מדהים ולראיה, אנחנו באמישראגז אנרגי' כבר צירפנו מעל 40,000 משקי בית לחשמל דרכנו, ומצטרפים אלינו מאות נוספים מדי יום. אבל הדבר העיקרי שחסר  זה מודעות. הרבה אנשים פשוט לא יודעים שהם יכולים לעבור, ולא מבינים כמה קל זה. ברגע שמבינים  מצטרפים".
אז מה בעצם צרכן מפספס כשהוא לא עובר?
"תראי, אין סיבה בעולם לא לעבור. החיסכון יכול להגיע גם ל־1,800 או 2,000 שקל בשנה, במיוחד למשפחות עם ילדים שצורכות הרבה חשמל. אבל הרבה אנשים נרתעים. הם חושבים שזה מסובך, שזה כרוך בבירוקרטיה, או שצריך להתקין משהו בבית  וזה פשוט לא נכון. זה תהליך שלוקח דקות. נכנסים לאתר או מתקשרים וזהו. אנחנו עושים את כל השאר. אין טכנאים, אין צורך להיות בבית, אין שינוי בשירות שום דבר. זה כל כך פשוט שזה כמעט מביך כמה זה קל".
אבל מה עם הנושא של המונה החכם? זה לא משהו שמונע מעבר?
"זה היה נכון בעבר, אבל כבר לא. הרפורמה עודכנה, והיום גם לקוחות שאין להם מונה חכם יכולים לעבור בדיוק באותה קלות. נכון, לנו כחברה זה דורש קצת יותר עבודה מאחורי הקלעים אבל עבור הלקוח כמעט אין הבדל. הוא לא צריך לבדוק איזה מונה יש לו, החברה עושה זאת עבורו. תוך שלוש שנים לכל משק בית בישראל יהיה מונה חכם בכל מקרה, אבל גם עכשיו, זה ממש לא חסם".
יש מי שטוען שהמעבר לא משתלם מדובר ב-50 או 70 שקל בחודש. זה באמת משמעותי?
"תלוי את מי שואלים. אם חשבון החשמל שלך עומד על 1,000–1,500 שקל, את יכולה לחסוך גם 100 שקל בחודש. וזה מצטבר לאלפי שקלים בשנה. וחשוב לדעת גם איך ההנחות מחושבות".
למה בכלל היה צריך את הרפורמה הזו?
"זו מגמה עולמית. פתיחה לתחרות מורידה מחירים ומיטיבה עם הצרכנים. זה קרה בסלולר, וזה קורה עכשיו בחשמל. לקח לזה זמן בישראל, אבל עכשיו כשהרפורמה יצאה לפועל, מדובר בצעד צרכני חשוב מאוד".
ואיך את רואה את העתיד של הרפורמה הזו?
"היא רק בתחילתה. אנחנו נמשיך לצמוח, להציע חשמל לעוד לקוחות, ונמשיך לשפר את השירות. הציפייה שלנו היא להמשיך ולצרף עשרות אלפי לקוחות בשנה הקרובה. אם התהליך כל כך פשוט, אין סיכון ללקוח, ויש חיסכון אין סיבה לא להצטרף. הבעיה היחידה היא מודעות. הרבה אנשים פשוט לא יודעים על זה או לא מבינים שזה אמיתי. לכן ההשקעה בפרסום ובחינוך שוק היא אדירה ואנחנו משקיעים בזה מיליוני שקלים בשנה".
אבל יש תחושה שהקמפיין הציבורי די דעך. לא רואים פרסומות או מידע נגיש. מה קרה?
"זו תחושה נכונה. אני חושבת שצריך קמפיין ממשלתי מסיבי, כמו שעשו בסלולר. כרגע, החברות הפרטיות מממנות את ההסברה  וזה יקר מאוד. רשות החשמל והמדינה צריכות להמשיך לדחוף את זה. בינתיים, מי שמצטרף  מספר לחברים, ומפה לאוזן זה עובד. אבל כדי שהרפורמה תגיע לכולם, צריך יותר השקעה במודעות".
איפה אתם שונים מהמתחרים? כולם הרי מציעים בערך אותו דבר.
"אנחנו מציעים יותר. קודם כל  הנחה של 7% ללקוחות הגז של אמישראגז, בכל שעות היום, בלי אותיות קטנות. רוב החברות נותנות 6%, חלקן אפילו פחות. שנית, אנחנו בית אחד לכל צורכי האנרגיה חשמל, גז, אנרגיה סולרית, ואפילו מכשירי גז. יש לנו ניסיון של מעל 76 שנה. לקוחות שלנו מרגישים בטוחים, כי הם מקבלים הכל במקום אחד, עם שירות ברמה הכי גבוהה".
כמה מהלקוחות שלכם בחשמל הם לקוחות קיימים שלכם מהגז?
"בערך 70% מהמצטרפים לחשמל הם לקוחות קיימים שלנו בגז".
מה תוכניות ההתרחבות של אמישראגז אנרג'י קדימה?
"להמשיך להרחיב את סל המוצרים שלנו בתחום האנרגיה. להציע הצעות משולבות, לצרף לקוחות נוספים, להגדיל את נתח השוק. השאיפה שלנו היא להפוך לחברת האנרגיה המובילה בישראל. החזון שלנו כולל שני מרכיבים: מגוון פתרונות אנרגיה וגולת הכותרת היא שירות לקוחות יוצא דופן. זו הבטחה ואנחנו מקיימים אותה".
 
ואם נסיים במשפט אחד לצרכן שמתלבט מה תגידי לו?
"אתה משלם יותר מדי. תעבור ותחסוך. זה פשוט, זה מהיר, זה משתלם ואין לך מה להפסיד."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה