כסף וצרכנות

נוסע נחנק על טיסה ובנו תובע: "למה נחתנו רק אחרי שמונה שעות?"

בנו של נוסע שמת לאחר שנחנק בטיסה תובע את קטר איירווייז על רשלנות, בטענה כי צוות המטוס לא פעל בזמן ולא ביצע נחיתת חירום במשך שמונה שעות

ענת סימן טוב | 
צילום shutterstock
חברת התעופה קטר איירווייז נתבעת בבית משפט בקליפורניה בעקבות מותו של נוסע שהחל להיחנק במהלך טיסה, שמונה שעות לפני ביצוע נחיתת חירום. כך עולה מתביעה שהוגשה ביום שישי האחרון על ידי בנו של המנוח.
על פי פרטי התביעה, אסוקה ג'יאוורה טס באוגוסט 2023 מלוס אנג'לס לסרי לנקה דרך דוחה. כשעתיים וחצי לאחר ההמראה בטיסה שאורכה כ-15 שעות, החל צוות המטוס לחלק את הארוחות לנוסעים. ג'יאוורה, שצוין בתביעה כ"צמחוני אדוק", נענה כי לא נותרו מנות צמחוניות, והוצע לו לאכול מנה רגילה תוך התעלמות מהבשר שבה.
זמן קצר לאחר מכן, על פי הטענה, ג'יאוורה החל להיחנק. הצוות העניק לו טיפול ראשוני, אך לפי התביעה,  נאמר לו ולמלווה ששהה עמו כי לא ניתן לבצע נחיתת חירום באותה עת, משום שהמטוס טס מעל אזור הקוטב הצפוני והאוקיינוס האטלנטי.
רק כשעתיים וחצי לאחר מכן, בוצעה הנחיתה באדינבורו, סקוטלנד, שם הובהל ג'יאוורה לבית חולים. הוא מת למחרת כתוצאה מדלקת ריאות כתוצאה משאיפת מזון, סיבוך רפואי הנגרם לעיתים כאשר מזון חודר לריאות.

בנו של המנוח, סוריה ג'יאוורה, תובע את קטר איירווייז על פי אמנת מונטריאול, הקובעת כי חברות תעופה אחראיות לנזקים שנגרמים לנוסעים במהלך טיסות בינלאומיות. לפי ההסכם, החברה עשויה להידרש לפצות עד לסכום של כ-175 אלף דולר, אולם בנו של הנוסע דורש פיצויים מעבר לכך – בטענה לרשלנות חמורה, בעיקר סביב ההחלטה שלא להנחית את המטוס מוקדם יותר, למרות שהאב החל להיחנק שמונה שעות לפני שנחתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה