כסף וצרכנות
אחרי שלושה עשורים: פרשת קלאב הוטל הסתיימה וזה מה שתרוויחו
לאחר למעלה משלושה עשורים פרשת קלאב הוטל הגיעה לסיומה בהסכם פשרה היסטורי לטובת הצרכנים. כל הפרטים
לאחר למעלה משלושה עשורים, פרשת קלאב הוטל הגיעה לסיומה עם הסכם פשרה היסטורי לטובת הצרכנים. שווי הפיצוי מוערך בסכום כולל של 5,000,000 שקל, וכל חבר קבוצה יוכל לקבל שני לילות במלון, בסוג החדר או היחידה שברשותו, ללא תשלום נוסף. המועצה לצרכנות מסרה כי "ההסדר שאושר מבטיח פיצוי משמעותי לציבור הצרכנים".
בית המשפט המחוזי, בפסק דינה של השופטת מיכל עמית אניסמן, נתן תוקף להסכם פשרה מקיף בפרשת קלאב הוטל, בתובענה ייצוגית שהוגשה על ידי המועצה הישראלית לצרכנות. התביעה עסקה בגובה דמי האחזקה השנתיים בהם חויבו בעלי יחידות נופש במלונות קלאב אין וקלאב הוטל אילת. המועצה לצרכנות יוצגה על ידי עורכי הדין מנחם אברמוביץ', שמואל אהרונסון ועופר לוי. הסכם הפשרה גובש בהליך גישור בסיוע השופט בדימוס יצחק ענבר.
שווי הפיצוי הכולל מוערך בכ-5 מיליון שקל, כאשר כל חבר קבוצה זכאי לשני לילות במלון, ביחידה שברשותו, ללא תשלום נוסף. בית המשפט הדגיש כי "ההטבה הניתנת בענייננו לחברי הקבוצה היא לינה של שני לילות. ההטבה ניתנת ללא תנאי או צורך ברכישה נוספת".
הזכאים לפיצוי הם צרכנים שלפי בדיקת קלאב הוטל מונים 22,360 בעלי יחידות נופש, שהיו בעלי זכות נופש במלון קלאב הוטל אילת או קלאב אין אילת במהלך שבע השנים שקדמו למועד הגשת בקשת האישור, כלומר עד ליום 1 בנובמבר 2016, ובלבד שאינם בעלי חוב בגין אי תשלום דמי אחזקה. ההטבה תינתן על בסיס של כל הקודם זוכה, בהגבלה של מימוש אחד לכל בעל זכות נופש, ובכפוף להזמנה מראש של לפחות שבועיים במלון הרלוונטי.
במידה שבמהלך חמש שנים חברי הקבוצה לא יממשו את ההטבה, הסכום שיישאר בקופת הפיצויים, לפי עלות ההטבה עבור קלאב הוטל, יועבר לקרן לתובענות ייצוגיות. במקרה של מחלוקת בין צרכן לבין קלאב הוטל, הצרכן יוכל לפנות למועצה הישראלית לצרכנות לבירור פרטני. לאחר בחינת נסיבות המקרה, תפנה המועצה לחברה כדי לפעול ליישוב המחלוקת ולפתרון העניין.
על אף שהיועצת המשפטית לממשלה התנגדה לאישור הסכם הפשרה, ולאחר שבית המשפט בחן את העקרונות החלים על אישור הסדרים מסוג זה, נקבע כי "הסדר הפשרה ראוי, הוגן, סביר ומאוזן בהתחשב בענייניהם של חברי הקבוצה ובהתחשב בסיכונים והסיכויים שבהמשך ניהול ההליך".
בית המשפט אף התייחס לתרומת המועצה לצרכנות לקידום הפתרון וקבע כי "בהינתן מעמדה של המועצה ותפקידיה לפי חוק, הרי שחזקה עליה כי הביאה בחשבון את עניינה של הקבוצה ופעלה למיצוי זכויותיהם של חברי הקבוצה באופן מיטבי, כך שהסדר הפשרה שהוגש לאישור בית המשפט הוא יעיל, ראוי והוגן בנסיבות העניין".
עוד ב-
המועצה לצרכנות סיכמה ואמרה: "ההסדר שאושר מבטיח פיצוי משמעותי, רחב היקף וישים לבעלי יחידת נופש ברשת קלאב הוטל".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.עשקו את האנשים במשך עשרות שנים .הסדר שהוא בדיחה 10/2025/20הגב לתגובה זו1 0במקום לקבל כסף מקבלים כעונש עוד 2 ימי שהיה במלונות המחורבנים שלהםסגור



