כסף וצרכנות

הוט מובייל נקנסת: גבתה יותר מהנדרש מלקוחותיה

משרד התקשורת קנס את הוט מובייל בעשרות אלפי שקלים בעקבות חריגות מהסכמי התקשרות עם לקוחות. גם אקספון נקנסה בגין ליקויים תפעוליים. כל הפרטים

ענת סימן טוב | 
צילום Magma Images, shutterstock, freepik
משרד התקשורת הודיע כי השית קנס כספי בסך 326,180 שקל על חברת "הוט מובייל בע"מ", זאת בעקבות גביית תשלומים עודפים מלקוחות,  בסכומים הגבוהים מאלה שנקבעו בהסכמי ההתקשרות מולם. ההחלטה התקבלה בעקבות הליך פיקוח שביצע המשרד, ממנו עלה כי החברה חייבה מנויים מעבר למוסכם, וכי אחוז התלונות שהתקבלו בנושא זה גבוה באופן חריג ביחס לנתח השוק של החברה. כך, כשליש מהתלונות שהגיעו למשרד התקשורת בתקופה שבין יוני לדצמבר 2024  34% מכלל התלונות בנושא חיובי יתר,  הופנו כלפי הוט מובייל.
במשרד מעריכים כי מספר המקרים בפועל אף גבוה יותר, שכן לקוחות רבים אינם מזהים את החיוב העודף או בוחרים שלא להגיש תלונה. טענות הוט מובייל כי מדובר במקרים חריגים ונקודתיים נדחו, והמשרד מצא כי מאז הליך הפיקוח הקודם שנערך בנושא בשנה שעברה, רמת אי-העמידה של החברה בהוראות החוק דווקא החריפה, מה שהוביל להחמרה בגובה הקנס. עוד נמסר כי על אף שהחברה טענה כי נקטה צעדים לתיקון הליקויים, לא הוצגו ראיות מספקות לכך, והממצאים בשטח אינם מצביעים על שיפור.

בנוסף, משרד התקשורת הודיע על קנס בסך 65,360 שקל  שהוטל על חברת "אקספון 018 בע"מ", בשל אי-העברת מידע מלא ובמועד למשרד, וכן אי-שמירת תיעוד של הסכמי התקשרות עם מנויים,  בניגוד להוראות חוק התקשורת והתקנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה