כסף וצרכנות

פיצה האט במהלך לקראת חנוכה: זה מה שיקרה ברשת

בעוד חודש נחגוג את חג החנוכה. מאפיות ומסעדות רבות כבר מתחילות להיערך לחג הרווי שומן, כך גם במהלך החדש של  של פיצה האט לקראת החג
ענת סימן טוב | 
פיצה האט (צילום shutterstock)
שנים של לקוחות פיצה האט טוענים שהבצק העבה והאהוב של הרשת מזכיר להם סופגנייה. יש שאומרים שזה המרקם הרך, אחרים נשבעים שזה בגלל הריח, ואולי זו סתם נוסטלגיה של שמן וחום. כך או כך, לקראת חג החנוכה החליטה הרשת לקחת את ההשוואה הצרכנית ולהפוך אותה למציאות  עם השקה חגיגית של "פיצת הסופגניה".
מדובר בפיצת יחיד עגולה, שמבוססת על הבצק העבה המזוהה עם פיצה האט, אך במקום רוטב עגבניות ותוספות  באמצע מחכה גבעת ריבה אדומה ומבריקה. הבצק נאפה באותו תנור פיצה שמוכר לכולם, ומוגש כשהוא חם, רך ומעט שמנוני  בדיוק כמו סופגנייה שיצאה עכשיו מטיגון. התוצאה, כך לפי מי שכבר טעם, נמצאת איפשהו בין פיצה למאפה מתוק  שילוב שמפתיע, אולי אפילו מבלבל, אבל בהחלט מושך סקרנות.
למרות שמדובר בגימיק עונתי, אי אפשר להתעלם מהעובדה ש"פיצת הסופגניה" מצליחה לגעת בנקודה מעניינת בתרבות האוכל המקומית: הגבול ההולך ומיטשטש בין מלוח למתוק, בין אוכל רחוב לנשנוש חגיגי. בישראל, שבה כמעט כל חג הוא סיבה להשקת טעמים חדשים – מחלב בטעם לביבה ועד שוקולד עם ריבת חלב לפסח  זה היה רק עניין של זמן עד שפיצה תקבל גרסה חנוכאית משלה.
הרשת מגדירה את המנה כ"חוויה שובבה שמחברת בין עולמות", אך בפועל מדובר בפשטות באותו בצק עבה ואוורירי  עם תוספת ריבה. וזה אולי כל הקסם: לא מתוחכם מדי, לא מתחכם מדי, אלא חיבור ישיר בין שני סמלים קולינריים מנוגדים. פיצת הסופגניה תימכר במחיר של 26.90 שקל .

פיצה סופגנייה, פיצה האט. קרדיט: יח"צ

השאלה הגדולה שנותרה פתוחה היא האם מדובר בעוד טריק שיווקי לחג, או שמא ביצירה מתוקה באמת שתצליח לשרוד גם אחרי הנרות. כך או כך, נראה שפיצה האט הצליחה לעורר מחדש שיחה על אחד המאכלים הכי ישראליים שיש הסופגניה ולהזכיר שגם בגבולות הכי ברורים של המטבח, תמיד יש מקום לניסוי חדש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה