כסף וצרכנות

ההורים זועמים: התייקרות של 33% במזנוני הפסטיגל

הופעות חנוכה החלו כבר בימים  האחרונים, כולל הפסטיגל שהצליח לעורר שוב זעם ע\אצל ההורים על מחירי המזנונים שהתייקרו שוב השנה. כל הפרטים
ענת סימן טוב | 
מזנונים בפסטיגל-בדיקת ice (צילום פרטי, shutterstock)
בשבוע שעבר החלו מופעי חנוכה ברחבי הארץ, בהם הפסטיגל, הצגות הילדים ומופעים נוספים שמושכים משפחות רבות מכל הארץ. האירועים הללו הפכו למסורת לחג החנוכה, אבל יחד עם ההתרגשות והחגיגה, מגיעים גם המחירים הגבוהים שמכבידים על כיסם של ההורים. מעבר למחירי הכרטיסים הגבוהים, שלעתים מתמתנים בזכות מועדוני צרכנות שמציעים הנחות והופכים אותם לנגישים יותר, יש מרכיב נוסף שכמעט כל משפחה פוגשת בו במהלך הבילוי  המזנון.
המזנון הפך בשנים האחרונות למרכיב משמעותי בהוצאה המשפחתית בעת הביקור במופעים. מחירי המזון במקום עולים משנה לשנה, לעיתים בצורה ניכרת, מה שגורם להורים רבים להביא חטיפים ושתייה מהבית. כל רכישה במקום הופכת להוצאה משמעותית, במיוחד כאשר מדובר במשפחה עם יותר מילד אחד. במקרה כזה, חטיף או משקה אחד הופכים להוצאה כפולה או משולשת, והסכום הכולל מצטבר במהירות.
מבדיקה שערכנו והשוואה בין מחירי המזנונים של הפסטיגל בשנת 2024 לעומת שנת 2025 עולה תמונה ברורה: לא מעט פריטי מזון התייקרו ב־33%, חלק מהמוצרים רשמו עלייה של כ־20% ואחרים עלו בכ־16%. עם זאת, ישנם גם מוצרים ששמרו על אותו מחיר משנה שעברה, אבל השורה התחתונה היא שעלות המזנון גבוהה מאוד גם כאשר אין עליה כך שמדובר במגמה כללית של יקרות והחמרה בהוצאה. מדובר במזנון בלבד, ללא השירות שמסעדה מספקת  מקום ישיבה, ניקיון ושרות מלא שמצדיקים בדרך כלל מחירים גבוהים יותר במסעדות  ובכל זאת התעריפים דומים ואף לעיתים גבוהים יותר ביחס לשירות שהמשתמש מקבל.
שנת 2025 מביאה גם שינויים לוגיסטיים נוספים. הפסטיגל השנה מתקיים רק בתל אביב, ולא כמו בשנים קודמות גם בחיפה ובירושלים. בנוסף לכך נרשמה עלייה במחירי הכרטיסים עצמם: מחיר כרטיס לפסטיגל עומד השנה על 189 שקלים, לעומת 159 שקלים בשנת 2024, עלייה של כ־18%. מדובר בעלייה משמעותית, במיוחד כאשר מדובר בהוצאה שכבר מצטברת למשפחה עם מספר ילדים.
אם נציין את ההבדלים בין המחירים במזנון לבין עליית כרטיס הכניסה, ניתן לראות כי עלות המזנון עלתה בממוצע ב־33%, בעוד עלות הכרטיס עלתה בכ־18%. המשמעות היא שכבר מעבר לעלות ההשתתפות בהופעה עצמה, משפחות נאלצות להתמודד עם הוצאה נוספת משמעותית על מזון ושתייה, שהופכת להיות כמעט בלתי נמנעת עבור ילדים רבים. גם עלות החניה וההגעה למופע התייקרה, מה שמוסיף רובד נוסף להוצאה הכוללת.
במציאות הזו, בילוי משפחתי שמיועד להיות חוויה מהנה לכל הילדים מתחיל להפוך למותרות שמיועדת בעיקר למי שביכולתו הכלכלית גבוהה. כבר עתה נוצר מצב שבו יש תחושת פערים ומעמדות בין ילדים שהוריהם יכולים להרשות לעצמם את ההוצאה לבין ילדים שהמשפחה שלהם מתקשה לעמוד בה. בילוי לילדים אמור להיות חוויה משותפת, שמביאה הנאה ושמחה לחג החנוכה, אך העליות במחירים יוצרים תחושת אי־שוויון ומגבילים את האפשרות של חלק מהמשפחות להשתתף באופן מלא.
 
לסיכום, הפסטיגל ומופעי החנוכה מהווים חלק בלתי נפרד מחגיגות החג, אך עבור הצרכנים מדובר בהוצאה כבדה יותר משנה לשנה. בין אם מדובר בכרטיסים, מזנון, תחבורה או חניה – כל אלמנט מוסיף לעלות הכוללת, שמתחילה להפוך לחוויה יקרה ומוגבלת. מבחינת משפחות רבות מדובר בעניין שדורש תכנון מוקפד ובחירה מדויקת של הוצאות, כדי לאפשר לילדים לחוות את החג במלואו, מבלי שההוצאה תהפוך למעמסה כלכלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה