כסף וצרכנות

ליברמן מטלטל את שוק הפנסיה: האם הקצבה החודשית תגדל?

משרד האוצר העביר לאישור ועדת הכספים תיקון שיאפשר להפחית משמעותית את שיעור דמי הניהול לפנסיונרים. ליברמן: "ההחלטה תביא לחיסכון של מאות ואף אלפי שקלים בשנה"
איתמר כהן |  8
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)
שר האוצר, אביגדור ליברמן, העביר היום (שלישי) לאישור ועדת הכספים תיקון שיאפשר להפחית את שיעור דמי הניהול לפנסיונרים. לפי ההצעה, דמי הניהול שישולמו על ידי פנסיונר שיחל לקבל קצבת זקנה מקרנות פנסיה או מפוליסות ביטוח יהיו בשיעור שלא יעלה על 0.3% לשנה, לעומת 0.5% כיום.
במשרד האוצר מציינים כי "בעקבות רפורמות שנעשו בשוק החיסכון הפנסיוני בשנים האחרונות, שהביאו להגברת התחרות, אנו עדים לירידה משמעותית בשיעור דמי הניהול הממוצעים המשולמים בפועל על ידי העמיתים במהלך תקופת החיסכון. כך לדוגמה, דמי הניהול הממוצעים בפנסיה הם כ-1.95% מההפקדות וכ-0.2% מהצבירה".
 
באוצר מוסיפים כי אף ש"מרבית העמיתים אינם משלמים את דמי הניהול המקסימליים הקבועים בתקנות, שינוי זה עדיין לא קיבל ביטוי משמעותי גם בדמי הניהול המשולמים על ידי פנסיונרים, שרובם עדיין משלמים את דמי הניהול המקסימליים. מטרת מהלך זה היא להביא שינוי והנחה משמעותית מובטחת גם עבור ציבור הפנסיונרים בישראל".
ליברמן מסר כי "ההחלטה מהווה צעד נוסף לטובת ציבור החוסכים הפורשים לפנסיה במדינת ישראל, שתביא לחיסכון נוסף של מאות ואף אלפי שקלים בשנה. ההחלטה עושה צדק עם האזרחים הוותיקים שעבדו וחסכו כל השנים, וכעת יזכו ליהנות מפירות החיסכון".
ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הוסיף כי "הורדת תקרת דמי הניהול לפנסיונרים היא צעד משלים להליך קרנות ברירת מחדל, שבהן נקבע כי בעת פרישה דמי הניהול המרביים יהיו כ-0.3% - מה שיוביל להעלאה בקצבאות הפרישה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    פנסיות
    הולע 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש פנסיות שבקושי חיים עד 7 אלף צריך להעלות להם כבר מעל 30 שנה לא מעלים והפנסיונרים חיים ברחוב אין אול במקרר אין חשמל בנוסץ הפנסיה שעבדו יומם וליילה הורידו בלי בושה זה עבר לכל העולם אלו פנסיןנרים מהצבא מגיע החזר מה שהורידו ומייד לפי החוק מעל 7 שנים אסור להוריד בושה וחרפה פנסיונרים מהצבא הכושי עשה את שלו תדעו כולם יודעים מי זה גנץ במקום להלחלעל הפנסיונרים זרקו אותם לכלבים לעביר דחוף ליברמן גנץ
    סגור
  • 5.
    עשה את ישראל היקרה בעולם* עם משכורות רעב
    אדי 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גועל נפש מיסים הגבוהים בעולם משכורות פח תקועות עוד בשנות ה2000
    סגור
  • 4.
    שיחזירו רטרו מה ה כבר 2% משבע מאות שקל לעג לרש
    רות 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שילמתי 5% עכשיו הם יתנו לי 2% משבע מאות שקל קיצבה סכום מצחיק . שיחזירו רטרו
    סגור
  • 3.
    ליברמן החרטטן
    ארן 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חרטטן הוא רוצה לעזור לעולים מרוסיה על הדרך זה לעוד כל מה שהוא עושה לקשישים זה בראש ובראשונה לרוסים הזקנים כי אין להם פנסיה.זה הרמאי הכי גדול ואכזרי.
    סגור
  • 2.
    קישקוש, תחזירו את הצמדת קצבת הזקנה אל השכר המשולב כפי ש
    לועגים לגמלאים 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נתניהו כשר אוצר דאג לבטל את הצמדת קצבת הזקנה מהביטוח הלאומי לשכר המשולב במשק. לפני מספר שנים מועט אולי כ-4 שנים החליטו חברי הכנסת להצמיד את שכרם לשכר המשולב ובאותה נשימה ואותה שנה קיבלו הגמלאים תוספת 6 שקלים לקצבה עפ"י ההצמדה למדד יוקר המחייה. את הפשע הזה חובה מיידית לתקן ולהפסיק לצחוק על הגימלאים.
    סגור
  • 1.
    "קרמלין ביתנו" יעשו הכל ,המטרה ,,לקחת מהוותיקים !!
    בן מרדכי 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עד שלב נפלת הממשלה,יתחיל בתהליך "פנסיה לכל עולה" ואנחנו יודים מה היעד !
    סגור
  • השאלה למי ליברמן באמת דואג? (ל"ת)
    אלי 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טטט
    ווט 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אל דאגה...בטוח לא לנו..ברור לצבור בוחריו הגויים..
    סגור