כסף וצרכנות

בלי עמלות ואשראי: האם כדאי לפתוח חשבון בבנק הדואר?

בנק הדואר הוקם במטרה להוות תחרות למערכת הבנקאית המקובלת, בפעול הוא מתאים לסוג מאוד מסוים של אנשים, שאוהבים, אפשר להגיד, טעם של פעם. האם כדאי לכם לפתוח חשבון בבנק הדואר?
מערכת ice |  25
דואר ישראל (צילום Magma Images)
אם נמאס לשלם לבנק שלכם עמלות ניהול, אחד הפתרונות הוא לפתוח חשבון בבנק הדואר, אשר מבטיח לכם חשבון ללא עמלות ניהול ובנוסף שאר השירותים בעלויות נמוכות משאר הבנקים. הם זה באמת כדאי?
בנק הדואר נותן שירותי עובר ושב הכוללים הפקדות ומשיכות מזומנים וגם צ'קים. כמו שאר הבנקים, הוא מאפשר להעביר דרכו הוראת קבע. מה שלא אפשרי שם הוא להיכנס למינוס, אז אם תיקלעו למצב כזה, פשוט ימנעו מכם להמשיך אל המינוס. את זה קובע חוק הדואר.
 
עם בשורת הבנק הדיגיטלי, ובכלל הדיגיטציה שעובר עולם הבנקאות, נראה שבנק הדואר עצר בזמן. בכל פעולה שתרצו לעשות תצטרכו להגיע פיזית לסניף הדואר הקרוב אליכם, או לשלוח להם בפקס (אפילו לא במייל!), בנוסף לכך תוכלו להשתמש גם במענה קולי בטלפון הפועל 24 שעות שדרכו תוכלו גם להזמין פנקסי צ'קים.
לגבי אתר הבנק שאכן קיים, תוכלו לרוב רק להוציא ממנו מידע, ורק מעט פעולות תוכלו לעשות דרכו כמו העברה בנקאית. השירות מופרד בין בעלי חשבונות עסקיים ופרטיים - בעלי חשבונות עסקיים יכולים להוריד פרטי מידע בקובץ בעמלה גבוהה של 39 שקל לחודש. למזמינים מידע יומי או שבועי תגבה עמלה בסך 118.46 שקל לחודש.
חיסרון נוסף בבנק הדואר הוא שפקידי הבנק הם עובדי רשות הדואר ורובם הגדול אינם בעלי הכשרה בנקאית הקיימת אצל עובדי הבנקים המסחריים. בעניין כרטיס האשראי, בעלי חשבון בבנק הדואר מחזיקים בכרטיס אשראי של חברת ישראכרט, והיתרה באשראי מוגבלת ליתרה בחשבון.
לבסוף, בכל הקשור לפעולות שגם בבנקים אחרים אתם חייבים להגיע לסניף, כאן לבנק הדואר יש יתרון: לבנק הדואר 700 סניפים בכל רחבי הארץ, שזהו המספר הגדול ביותר של סניפים למוסד המספק שירותים פיננסיים.
תגובות לכתבה(25):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    אין כמו באמריקה
    אמרקאי 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקיצור חרבנה. רוצים להזמין תור אז אין. עוד דואר כזה ועבדנו.
    סגור
  • 19.
    לא להתקרב
    נאילה 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין שירות תליפוני. העובדים בסניפים אין להם מושג צה זה חשבון דואר, אין שירות לקוחות. תתבישו לכם. החוויה הגרועה ביותר.
    סגור
  • 18.
    בנקאות בבנק הדואר - לא לגעת
    טל 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוסר מקצועיות מענה ברמה נמוכה מתעמרים בלקוח כל זה מחוויה אישית שלי, גרועה מאד.
    סגור
  • אין כמו הדואר באמריקה
    אמרקאי 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כמו באמריקה. שם מבאים לך הביתה את הדואר ולוקחים את התשלומים. כל יום עובר הדואר מבית לבית ונותן ביד את הדואר. ועם. אין אף אחד בבית הוא שם בתבה וככה זה כל יום. תיבה עים פלג. עם הפלג למעלה הוא יודע דיש דואר לקחת. ושוב פעם כמו הדואר באמריקה אולי בעוד 100 שנה יהיה בישראל וגם זה לא בטוח. כאן הדואר מביא תשלומים שהתאריך לשלם הוא יום אחורה במקום שיהיה שבועיים מראש.ויש עוד הרבה מה לכתוב על הדואר הגרוע בעולם.
    סגור
  • 17.
    הכי גרועים ביקום. והכי שקרנים
    נדב 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מלאים שקרים . להוריד את השם ישראל מהדואר. עושים נזק תדמיתי לארץ ישראל
    סגור
  • טען עוד
  • יכול להיות
    אורן 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל אני אומר לך משהו אני בבנק פועלים וזה ממש אותו היחס שאני מקבת
    סגור
  • 16.
    כל מה שקשור לדואר להתרחק!!!!!
    נאור 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הכי מדהים שהאנשים שעובדים בו בטוחים שהם מנהלים את החברה המצליחה בעולם וזהו שבדיוק להיפך. אין כישרון אין יצירתיות והכל תקוע. רב הנסתר על הנגלה.
    סגור
  • 15.
    אי שימוש בחשבון עומד יעלה לכם 35 שח בחודש
    יניב 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ניסיתי זאת עם הכרטיס שלהם, לא השתמשתי בו תקופה והגעתי למינוס ! שקר . עדיף בלי חשבון בנק בכלל למי שיכול להרשות לעצמו . ומקסימום חשבון אחד לשני בני הזוג.
    סגור
  • 14.
    העמלות הכי יקרות וכסף שנעלם בנק הדואר
    יניב 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה לפתוח חשבון בדואר או כרטיס נטען שלהם!!! והשירות פשוט מביש. זה מה שקורה שאנשים שלא מבינים או רואים את העתיד המשותף של הדואר עם התושבים אז ככה נראית התדמית של הדואר . הכי חלשים והכי גרוע ביקום. צריכים לשקול להוריד את המילה ישראל מהדואר . ושים נזק תדמיתי שיווקי למדינה .
    סגור
  • 13.
    חס וחליחה וחס.שומר נפשו וכספו ירחק מבנק הדואר המפגר.
    ח.ע. 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אחרי שנה ללא פעילות-זהו כספי וזו זכותי-חסמו לי את החשבון ורק התערבות מחמעחה מנעה זאת.
    סגור
  • 12.
    מדינת חלם
    מנחם 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאפשר להם ניהול בנק דיגיטלי. החלטה פשוטה. קבלת פנקס שיקים ב 700 סניפים רק יתרון. למה החלטות פשוטות וברורות כל כך קשה להעביר הממשלות ישראל
    סגור
  • 11.
    אפשר להוציא כרטיס אשראי חיצוני
    חמי 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאין לו עמלה חודשית בניגוד לכרטיס ישראכרט שלהם. בסה"כ אם מוותרים על עדכוני sms ומוציאים כרטיס חיצוני העמלות יותר נמוכות מהבנקים
    סגור
  • 10.
    חחחח נישמע רע מאוד הבנק הזה (ל"ת)
    איציק 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 9.
    עאלקק
    שמעון 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בלי עמלות שקרנים מגעילים
    סגור
  • 8.
    בלי עמלות????? הצחקתם!
    לילית 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בנק הדואר גובה את העמלות הכי גבוהות!!!! הנציגים שלהם לא שמעו על מסלול עמלות…????? ניסיתי תאמינו לי…! בחוברת שהם מפרסמים כחוב מסלול עמלות אהל כשמגיעים לפקידים הם לא שמעו על דבר כזה…?? בלי עמלות עאלק… שהכלב/ת ישלחו סמוי לפתוח חשבון ותראו כמה עמלות גובים!!! שודדים!!! ומי כבר בבנק הדואר??? המסכנים שאין להם אםשרות לנהל חשבון בנק רגיל ושממילא שקועים בחובות עד צוואר… אבל היי זה בנק הדואר והוא יכול אז למה לא??? לוקחים מהחלק כי אין לו כוח להתקומם…! כך שומרים על מעמד… עני יישאר עני והעשיר יוסיף טעיתי שר על חשבון העני… פצצת אטום צריך להטיל על המדינה הזו!
    סגור
  • בנק הדואר
    מרום 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשקשן ממדרגה ראשונה . האם אתה יודע שיש לקוחות שמנהלים חשבון גם בבנק אחר ? אז תדע שיש ויש ולא כולם מסכנים כמו שאתה חושב !
    סגור
  • 7.
    אין עמלות בשנה הראשונה
    דן 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אחרי שנה מתחילים לקחת לכם עמלות כמו גדולים... אבל את זה לא יגידו לכם, את זה תגלו אחרי שנה
    סגור
  • 6.
    כמה טעויות בכתבה אחת
    חיים 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    1. בנק הדואר לא הוקם כדי להתחרות בבנקים המסחריים אלא להיות הגוף פיננסי של הממשלה. 2.רשות הדואר סיימה את פעולתה בשנת 2004 עם מעבר הדואר לחברה ממשלתית. בנק הדואר כיום הוא חברת בת בבעלות מלאה של חברת דואר ישראל. 3. בשל אופי הפעילות של בנק הדואר השירות בסניפים ניתן על ידי עובדים של בנק הדואר המועסקים על ידי חברת דואר ישראל. גם הפקידים במערכת הבנקאית המסחרית אינם מתמצאים או עוסקים בכל הליבה הבנקאית ואין סיבה שדווקא תדרשו זאת מעובדי בנק הדוא ר שתחומי פעילותו מוגבלים על פי חוק ולא בגלל שהוא לא יכול לספק שירותים נוספים ללקוחותיו. 4. בנק הדואר אינו מוסמך ורשאי לקבוע את העמלות על שירותיו. מחירי השירות נקבעים ע"י גוף חיצוני. 6. אין כיום לבנק הדואר 700 סניפים בשל סגירת רבים מהם בתוכניות ההתייעלות של השנים האחרונות. 7. בשל העובדה הפשוטה שהחוק אינו מאפשר לבנק הדואר להעמיד מסגרות אשראי ללקוחותיו לכן אין באפשרותו להציע ללקוחותיו כרטיסי אשראי עם מסגרת אשראי חוץ בנקאית.
    סגור
  • 5.
    בנק הדואר
    דניאל זיגפריד קאהן 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לי יש 4 חשבונות בבנק הדואר האחד אישי עם חשבון מט"ח והשני עבור ועד הבית שאני מנהל עם חשבון מט"ח החשבונות הללו כבר שנים אנני משלם עמלות מילבד משיכות שקים והפינקסים עולים חצי מבנק רגיל ויש כרטיס ישרכרט דיירקט למשיכות מזומנים ולקחות ולתשלומים.מאוד מרוצה מהסידור הזה היות ומעולם לא ניכנסתי למינוס.ממליץ לכולם
    סגור
  • אתה עובד בדואר ונהנה מאחוזים מעמלות
    אברהם מכלוף 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שאתה לא חי בארץ.
    סגור
  • 4.
    בעלת חשבון בדואר
    בעלת חשבון בדואר 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתבה ממש לא מעודכנת. יש עמלה כמעט על כל דבר שאתה רוצה לעשות. אני משלמת עד 100 שח עמלות בחודש ולפעמים יותר.השירות נמוך הפקידים עייפים ותנסה לבקש מהם הסבר על העמלות ותזכה לפקיד זועף שיפנה אותך הלאה
    סגור
  • 3.
    יתרונות עולים על החיסרונות
    אפרים 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש סניפים שגם בשבת פתוחים בישוביםא לא יהודים,אין חובות אין דאגות.בנקים מעוניינים שלקוח יהיה חייב להם כסף כי זה מזה הם הכי הרבה מרוויחים.אין גבר כזה בבנק הדואר.עמלות נמוכות מאוד, הבנקים רגילים מעודדים לקוחות להכנס למינוס ואחרי כן מציעים להם הלואה ללבות המינוס חשוב לאשר מינוס ואז שוב הלואה לכסות אותו עד שהלקוח נכנס לבעיה כלכלית קשה
    סגור
  • 2.
    ללא עמלות ? חחחחח
    חילוני חרד 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    העמלות הכי דרקונית כל פיפס עמלה ועוד גוזרים קופונים על כל דבר שניתן . לקוחות שבויים
    סגור
  • 1.
    טעות בכתבה
    יעקב 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הכתבה שלכם רצופה שגיאות. א. אין עמלות באתר על מסמכים. ב. יש שירות מייל זמין לכולם לבקשות ופעולות. ג. באתר ישנם הרבה אפשרויות כמו הפקדת שיקים. הקמת הרשאות. העברות. דפי חשבון ועוד ועוד. נא לתקן את הכתבה
    סגור
  • עובד בדואר מתוק???
    לילית 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתייחס לעמלות כי זה המינוס הכי מכוער שלכם! אל תתחבר מאחורי דברים שיש כי את אלה ויותר יש בכל בנק הרבה לפניכם! ותתייחס לשירות הזוועתי על מתנות שאין להם סוף ולחוסר השירות בטלפון או יותר מכון חודר המענה… ותתייחס לזה שאתם גובים לדוגמא 4.90 על שליחת הודעת אס אם אס כאשר יש פעילות בחשבון אבל משום מה בפעם היחידה בחודש שנכנס כסף לא מגיעה שום הודעה… תתיחס לשלילי כי על המאזניים… צריך לסגור אתכם לפני 20 שנים לפחות!!!
    סגור