כסף וצרכנות

זה הנזק העצום שגרם הקור לפרי האהוב על כולנו

ע"פ הערכות של הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, גל הקור גרם לנזק למטעי הפירות והירקות, שמסתכם בכ-45 מיליון שקל. נזקים משמעותיים נרשמו במטעי האבוקדו והבננה.
מערכת ice |  7
הנזק שגרמה הקרה במטע אבוקדו (צילום גיל מורדכוביץ)
על פי הערכות ראשוניות של הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, היקף נזקי הקרה שהייתה בארץ בשני הלילות האחרונים – באיזור ה-45 מיליון שקל.
מסיכום נתונים ראשוני שביצעה קנט, הקרן לביטוח נזקים בחקלאות, עולה כי משעות הבוקר (שלישי) התקבלו בחברה למעלה מ-200 דיווחים של חקלאים על נזקים שנגרמו לשדותיהם ומטעיהם מגל הקור שהתרחש בשני הלילות האחרונים. על פי אומדן ראשוני בלבד, היקף הנזקים הכולל עומד על כ-45 מיליון שקלים.
במשק הירקות, נרשם נזק משמעותי לגידולים בכל הארץ, ובעיקר לגידולי תפוחי האדמה. האזורים שנפגעו יתור הם הדרום, הערבה, הבקעה ועמק יזרעאל. כתוצאה מהטמפרטורות הנמוכות ניזוקו הגידולים עצמם וכן הצמחים. יצוין כי הקרה "שורפת" את הגידולים, פוגעת בצינורות ההולכה של הצמח ובמקרים רבים גורמת למותו.
במשק הפירות, נזקים משמעותיים נגרמו לגידולי הבננות, האבוקדו, פירות ההדר וכן למטעי פרי נוספים. בחלק מהמקרים נגרם נזק לפירות הצפויים בחלקם לנשור מהעץ וחלקם צפויים להיפסל לשיווק. בחלק מהמקרים נגרם נזק לעצים עצמם ולפריחה. הפגיעה בפריחה עלולה לגרום לנזקים בתוצרת בשנה הבאה.
 
בקנט מציינים כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד, כאשר לנזקי הקרה עלולות להיות השלכות ארוכות טווח. היקף נזקים סופי ניתן יהיה לקבל רק לאחר שמעריכי החברה יסיימו את הבדיקה בשדות.
רק אתמול התקיים ט"ו בשבט ופרסמנו כאן, ע"פ הלמ"ס, על עלייתם בתפוקה של האבוקדו, הבננה ופירות ההדר. ע"פ נתוני הלמ"ס, בשנת תשפ"א התפוקה הכוללת של ענף המטעים לשנת 2021 נאמדה בכ-1.23 מיליון טונות, מתוכם תפוקת פרי הדר הייתה 32.2%, תפוקת האבוקדו עלתה ב-15.4% ותפוקת הבננות עלתה ב-13.1%. בנוסף, נטיעות האבוקדו עלו ב-6.8% לעומת תש"ף, נטיעות פרי ההדר עלו ב-19%.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    יקר לא קונים. נקודה. ?????????????????????? (ל"ת)
    הסרן 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כל שנה יש קרה. מה לא ידעו מראש ? מישהו
    גיל 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפש פיצויים קלים ?
    סגור
  • 5.
    קור בן זונה--יימח שמך עכשיו ולתמיד,ואל תגיע לנצח!
    מישהו פישהו 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גשמי ברכה כן.קור קיצוני ורוחות הרסניות -- לוא צריך לכם. אתם מיותרים לחלוטין.
    סגור
  • 4.
    תגדלו תנינים...
    נגב 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כנראה שה"חקלאי" הישראלי הוא העוב הכי כושל במקצעו מבין כל בעלי המקצוע בישראל! תמיד קר להם מידי...חם להם מידי...רטוב להם מידי...יבש להם מידי... תמיד יש להם תירוצים אף פעם אין להם פיתרונות, אבל מעל לכל הכסף ממשיך לזרום מהלקוחות הפראיירים...והמימון מהמשלה וחברות הביטוח זורם כמים הא...וכן...אתם תמיד תקבלו מה"חקלאי" הישראלי את הסוג ב' כשהתצרוכת סוג א' הולכת לייצוא להכנסה שמנה נוספת ככה זה שיש מועצות קומוניסטיות מימי המנדט המגנות על הכושלים הללו, בלי יעול ובלי תחרות!
    סגור
  • 3.
    הקרה
    מוטי 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בכל שנה יש נזק או מקור או מחום .סיבה טובה לעליית מחירים .
    סגור
  • 2.
    סוף סוף
    גוני 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    החקלאים תמיד יודעים לעשות מניפולציות כדי להעלות מחירים , שנה שיברה אמרו שהחורף היה חם והם העלו את מחירי הנשירים ועכשיו הם מעלים את מחירי התפוזיל והאבוקדו , הפ התגעגיו למחיר דל 60 שח לקילו אבוקדו , כנראה שפתיחת השוק ליבוא הוא הפתרון
    סגור
  • 1.
    לא ברור.. הקור נפל עלינו בהפתעה?
    נורית 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הקור היה צפוי והיה צריך לקטוף לשים בבית הבחלה לא?.. או שאני לא מבינה
    סגור