כסף וצרכנות

רשות המיסים לא עוצרת: זה סכום העתק שגבתה

שיא בגביית המיסים בישראל: נחצה רף ה-20 מיליארד שקל. בפורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף המיסוי בישראל טען סגן השר אביר קארה: "אני לא בטוח שאני בעד המס על המשקאות הממותקים. על הפלסטיק אני דווקא בעד"
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
היום (שני), נערך במלון רויאל ביץ' תל אביב פורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף המיסוי בישראל בהשתתפות בכירי דן אנד ברדסטריט בישראל ורולנד עם שלם, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים בראשות המיסים ובהנחיית גדעון אוקו, זאת על רקע גביית השיא של רשות המסים השנה - 20 מיליארד שקל.
במסגרת הפורום עסקו ודנו בכירי הענף בנושאים שעל סדר היום המקצועי ביניהם: ענף ההייטק כקטר הכלכלה הישראלי, חוסר האמון ברשות המיסים, הפער בין הרצון לסייע לעסקים למה שקורה בפועל ונושאים נוספים.
 
רולנד עם שלם, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים בראשות המיסים: ״אסור לממשלה לפעול תחת אמוציות. אם מסתכלים על האינפלציה בישראל, אנו רואים כי מדובר ב- 8% בעשור האחרון. חוק האנג׳לים הולך לטפל בהיבט של המשקיע לסטארטאפ ההתחלתי. ב-2021 זיהינו ירידה בכמות הסטארטאפים החדשים בישראל ואנו רוצים להחזיר אותה לצמיחה. הירידה היא עולמית ביזמות. אנו מסתכלים קדימה ורוצים לראות את החברות הישראליות רוכשות את החברות האמריקאיות הגדולות. בעתיד אנו מכוונים שכשחברה ישראלית תרכוש חברה זרה בהייטק עלות הרכישה תוכר כהוצאה מוכרת. כדי לעודד הפסקת דילול החזקה ישראלית בחברות הייטק, אנחנו ניתן הקלת מס וכך תיווצר ריבית פחותה לחברות ישראליות שייקחו הלוואה מגוף פיננסי זר".
"זה לוקח זמן ליצור וודאות באמצעות חקיקה בתחומי המיסים ואנו עובדים על זה רבות. דרך החקיקה בעולם המיסוי היא המכשול המרכזי כיום וזהו לא סוד שכבר שלוש שנים לא הייתה חקיקה אמתית ומוסדרת. בנושא אמון המייצגים והחברות ברשות, אנו עומלים רבות לחזק אותו ולפעול לשנות את המצב העגום הקיים כיום״.
אביר קארה, סגן השר לענייני רגולציה ורפורמות כלכליות במשרד ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להחזיר את האמון הציבור בממשלה. העסקים לא רוצים שהמדינה תיתן להם שום דבר חוץ מהיכולת להמשיך ולעבוד ולהחזיק עסקיהם פתוחים בצורה נוחה ויעילה. ניתן לראות כי כל שוק שפתחנו לתחרות ירדו בו המחירים והאיכות בו עלתה. אם מישהו עוצר תחרות הוא צריך לשבת בכלא אין עוררין על זה. אנו רואים כדוגמה חיה את נמל אשדוד בו ישנם הפסדים של בין 3.5-10 מיליון ש״ח ביום בעקבות סחורות שלא נכנסות למדינת ישראל. אני לא בטוח שאני בעד המס על המשקאות הממותקים. על הפלסטיק אני דווקא בעד".
"כל העליות שיש עכשיו בכל העולם נשענות על משק שהיה מהיקרים בעולם. לשר האוצר ליברמן יש על השולחן את הצו להפחתת מחירי הפירות והירקות ורק נותר לחתום עליו. באשר למחסור העובדים במשק, אני סבור כי ישנם הרבה מאוד עובדים מיותרים במגזר הציבורי. אחד הגורמים לפערי המחירים בישראל היא הרגולציה מצד הרבנות שדורשת לשלוח צוותי שחיטה לעולם. כל מקום שנותנים בו פטור של מס מישהו אחר ממן אותו, לכן הפתרון הוא הפחתת מיסים גורפת לכולם ולא רק על ענף מסוים. אותם עסקים עם 18% הכנסות שיוצאות על שכירות בלבד יזכו לקבל את המענק מהמדינה למרות התכנית שאושרה לאחרונה ואנו פועלים לתקנה בימים אלו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה