תקשורת ומדיה

בשורה להייטק? זה הצעד של ועדת הכלכלה לתחום

ועדת הכלכלה הודיעה על הקמת ועדת משנה להייטק וחדשנות. מי שיעמוד בראשנה הוא ח"כ רון כ"ץ מסיעת יש עתיד, ואלה הנושאים שתעסוק בהם
מערכת ice | 
הייטק בישראל (צילום pexels, pixabay, freepik)
ועדה חדשה בכנסת: ועדת הכלכלה הודיעה היום (שלישי) על הקמתה של ועדת המשנה להייטק וחדשנות, ומי שיעמוד בראשותה הוא ח"כ רון כץ. הקמת ועדת המשנה התרחשה ביוזמתו של כץ במסגרת פעילותו בנושא ההייטק והחדשנות בכנסת, ומטרתה לחזק את הענף ולטפל באתגריו ובסוגיות שונות.
הועדה תעסוק ביישום הצהרה של ממשלת בנט-לפיד בקווי היסוד להעלאת מספר עובדי ההייטק ל-15% מכלל העובדים במשק בשנת 2026, התחזקות שער השקל, חיזוק הסטרטאפ-ניישן, הקושי בגיוס כח אדם, עידוד הקמת מרכזי פיתוח בישראל, עידוד חדשנות, עידוד ארגונים גדולים לקלוט ולהכשיר עובדים, הקטנת חסמים ובירוקרטיות המקשים על פעילות הגופים בישראל, בריחת מוחות לחו"ל והשקעות במדינה.
יו"ר ועדת המשנה להייטק וחדשנות, ח"כ רון כץ מסר בעקבות כך, "כנסת ישראל עושה היום צעד חשוב בפעילותה לטובת חיזוק ענף ההייטק, המהווה מנוע מרכזי לפעילות הכלכלה והתעסוקה בישראל. אני רוצה להודות ליו"ר וועדת הכלכלה שותפי ח"כ מיכאל ביטון על הירתמותו למהלך, שנועד לשמור על האינטרסים של הענף ולטפל באתגרים וסוגיות שונות המקשים על פעילותו.
ההייטק נמצא בכל תחום, בכל מקום והוא משתנה מרגע לרגע בקצב מסחרר. אדאג שמשרדי הממשלה והרגולציה יעמדו בקצב דומה".
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון: "אני מברך את ידידי ח"כ רון כץ על מינויו לעמוד בראש וועדת המשנה לקידום ההייטק והחדשנות בישראל. על כתפייה של ועדת המשנה משימות רבות וטיפול בסוגיות מורכבות לקידום הכלכלה הישראלית. ח"כ כץ הוכיח נחישות ומסירות בפעילותו בוועדת הכלכלה ואני סמוך ובטוח שיטפל בנושא ההייטק בצורה מקיפה כולל".
 
מריאן כהן, יו"ר איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים: "שמחתי לשמוע את דבריהם של יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון ויו"ר שדולת ההיי-טק, רון כץ בועידת הכלכלה בכנסת. ניתן לראות שתעשיית ההיי-טק הופכת למיינסטרים, מוקירים אותה ומכירים בה בישראל, מפנימים שלתעשייה יש כוח משלה ושהמטרה היא לא הצלה אלא השבחה, צריך למצות את הפוטנציאל שלה עד תום״.
רביטל דואק מנכ"לית ארגון צופן שהשתתפה בדיון, בירכה על הקמת הוועדה: "אישור תכנית החומש הממשלתית להשתתפות החברה הערבית בהייטק, הוא צעד מבורך אך ראשון, בדרך למבחן האמיתי, יישום התכנית. ועדת המשנה שתקום תוכל לעקוב אחר יישום התכנית, שתסייע בהבאת ההייטק לערים הערביות, ותהיה מנוע צמיחה ויצירת מקומות תעסוקה ברשויות הערביות. זאת לצד טיפול בתשתיות ומימוש החזון של ארגון צופן לעבודה משותפת של יהודים וערבים. בנוסף, אנו קוראים למעסיקים להיות קשובים וגמישים יותר לסוגיית הג'וניורים, שמהווה כיום חסם בפני כ-6,000 סטודנטים וסטודנטיות מהחברה הערבית שמחכים להתחיל את התפקיד הראשון בתעשיית ההייטק. אותם סטודנטים יכולים לגשר על המחסור בכוח האדם בתעשייה, ברגע שתינתן להם ההזדמנות". דואק גם ציינה כי בהקשר זה יש לתת אמון בהכשרות שמקיים ארגון צופן לאותם אקדמאים, ומאושרות ע"י הגורמים הממשלתיים בהם זרוע העבודה במשרד הכלכלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה