כסף וצרכנות

עוקץ הויטמינצ'יק: כך אסם מתחמקת מתשלום מס משקאות ממותקים

"הוראות הכנה למיהול חדש": כך אסם מתחמקת מתשלום מס משקאות ממותקים על תרכיז הויטמינצ'יק
מערכת ice |  1
ויטמינצ'יק (צילום הדס פרוש פלאש 90)
ענקית המזון אסם-נסטלה, שתחתיה מיוצר ומשווק התרכיז ויטמינצ'יק, הורידה לאחרונה את המדבקה האדומה מהאריזה, וכך נפטרה מתשלום מס משקעות ממותקים. כיצד עשתה זאת, בעוד ידוע שתרכיז המשקה של ויטמינצ'יק הוא מלא בסוכר?
אם תסתכלו על הבקבוק החדש של ויטמינצ'יק תשימו לב לכיתוב שמורה על "הוראות הכנה חדשות". בעצם, אסם אומרת למי שצורך את המוצר, לשים בכל כוס פחות תרכיז, וכך המשקה יהיה פחות מתוק. אממה, הילדים, שהם הצרכנים העיקריים של המוצר, ככל הנראה לא יתייחסו לכיתוב וישימו בכוס המשקה שלהם את אותה כמות של תרכיז כמו מקודם. 
 
אבל ליצרנית המוצר אסם זה לא כל כך משנה ובעזרת הטריק הזה היא הצליחה לפטור את עצמה מהדבקת המדבקה האדומה והלא-נעימה שאומרת שיש במוצר סוכר בכמות גבוהה. יותר מכך, אסם הצליחה להתחמק בכך מתשלום המס המוטל על משקאות ממותקים, שהרי זה כבר לא משקה ממותק אם שמים טיפה אחת של תרכיז על כוס מים.

הכיתוב על הבקבוק החדש של ויטמינצ'יק, ללא המדבקה האדומה
כזכור, המס על המשקאות הממותקים החל ב- 1.1.2022. הצו הוצא בעקבות החלטת ממשלה שעניינה קידום אורח חיים בריא באמצעות הטלת מס קנייה על מיכלי משקאות מתוקים, מיכלי מיצי פירות, תרכיזים ואבקות להכנת משקאות מתוקים.
בדברי ההסבר לצו נכתב בין היתר כי השמנת יתר נובעת מהרגלי תזונה בעייתיים, בהם צריכה מוגברת של סוכר, ממתיקים ורכיבים מזיקים אחרים. על פי מחקרים שונים בישראל רבים מהילדים בישראל שותים משקאות מתוקים וממותקים מדי יום. נתון זה מציב את ישראל גבוה בעולם בצריכת סוכר. עוד צוין כי נתוני משרד הבריאות מצביעים על משקאות מתוקים כמקור ל-30%-40% מצריכת הסוכר המוסף (שאינו מצוי במזון באופן טבעי).
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המחיר עלה
    רן הבכיין 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והם לא משלמים מס על סוכר
    סגור