משפט

תביעה במיליונים נגד אסם: מכרו מותג בניגוד להסכם הזכויות

יצרנית השימורים המיתולוגית "זיתי בית השיטה", שמכרה את זכויות הייצור לאסם, תובעת אותה כעת על כך שמכרה את הזכויות לחברה אחרת ללא אישור מפורש מהקיבוץ
מערכת ice |  1
אסם, מותג בית השיטה (צילום פלאש 90)
קיבוץ בית השיטה, בו נמצאים מפעלי יצרנית השימורים "זיתי בית השיטה" בבעלות אסם, הגישה תביעה נגד אסם ושתי חברות הבת שלה "בית השיטה-עסיס, תעשיות מזון – שותפות מוגבלת" ו-"בית השיטה תעשיות". על פי הפרסום ב'כלכליסט', סך התביעה הוא כ-6 מיליון שקל, ונטען בה כי אסם הפרה את ההסכם עם הקיבוץ, בו נכתב כי אסור לאסם למכור את הזכויות על המותג "בית השיטה" לגורם אחר.
המותג "זיתי בית השיטה" קיים מאז 1935, ובעת משבר הקיבוצים בשנת 2004, השכיר הקיבוץ לאסם את מפעל הזיתים הוותיק, ויחד איתו את המוניטין ואת זכות השימוש במותג "זיתי בית השיטה". אסם התחייבה בהסכם לא להעביר לשום גורם אחר את הזכויות ללא הסכמת הקיבוץ במפורש, ובתביעה כעת נטען כי אסם מכרה ב-55 מיליון שקל את הזכויות  לחברה בשם "בית השיטה תעשיות בע"מ".
 
בתביעה, שהוגשה ע"י עורכי הדין יורם אבירם, איל ויטנברג וארנון אבירם ממשרד אבירם-ויטנברג, דורש הקיבוץ לבטל לאלתר את הסכמי הקיבוץ עם אסם, המאפשרים להם לייצר במפעל הקיבוצי את שימורי הזיתים והחמוצים. עוד נטען בתביעה, כי אסם ובית השיטה תעשיות, הסתירו מהקיבוץ את ההסכם ביניהן, ורשמו את החברה שרוכשת את הזכויות, כקבלנית משנה של אסם.
עו"ד שאול ברגרזון, בא כוח "בית השיטה תעשיות", מסר בתגובה: "אנחנו דוחים מכל וכל את הטענות כלפי בית השיטה תעשיות. טרם קיבלנו את כתב התביעה ונגיב עליו כשנקבלו. בכל מקרה, מערכת היחסים בין אסם לבית השיטה תעשיות נעשתה כדין ולא הוסתר דבר".
מאסם-נסטלה (בית השיטה-עסיס - שותפות מוגבלת) נמסר כי טרם קיבלה את התביעה. לאחר שתקבלה, תלמד אותה ותשיב בבית המשפט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בת השיטה של אוסם ?? מחרים גם אותם
    אשר 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטור מכור לבמבה לא כונה אוסם כבר מעל 3 חודשים כלום גנבים במבה בחול יותר זול ב64 אחוזים מבארץ. עזבו שאם משלמים מישלוח. הטרוץ שלהם בחול לא צשלמים מעמ. ....... סבבה תוריד 17 אחוזים מה עם המישלוח ועדיין זה יקר ב 50 אחוז מבארץ
    סגור