כסף וצרכנות

מכה לנהגים: הדלק מזנק, זה מחיר השיא שתשלמו השבוע

מחירי הדלק המעודכנים לחודש יוני התעדכנו היום וחשפו זינוק נוסף שיאלצו נהגי ישראל לספוג בחודש הבא. בתוך כך מחיר הדלק בישראל מתקרב לשיא כל הזמנים
מערכת ice |  7
מחירי הדלק עולים (צילום Magma Images)
חודש מאי מתקרב לקיצו ובמשרד האנרגיה פרסמו הבוקר (ראשון) את עדכון מחירי הדלק לקראת חודש יוני, בו המחירים שוב יזנקו ויתקרבו למחיר שיא לליטר דלק.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.72 ש"ח לליטר, עליה של 66 אגורות מחודש קודם, שמשקפים עליה בשיעור של 9.35%. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.
המחיר יתעדכן השבוע בחצות הלילה בין שלישי לרביעי, ובכך יעלה הדלק שוב, חודש חמישי ברציפות כשהוןא קרוב בחצי שקל בלבד ממחיר שיא כל הזמנים לדלק בישראל. המחיר היקר ביותר לדלק בישראל, נקבע בחודש ספטמבר 2012, אז עלה ליטר בנזין 8.25 שקלים. המחיר הנמוך ביותר שנקבע לעומת זאת, רחוק ממנו רק בשנתיים - כשבמאי 2020 נמכר בישראל ליטר דלק ב-4.79 שקלים בלבד.
משרד האוצר פרסם בתחילת החודש שעבר להערות הציבור את הצו להורדת הבלו על הסולר והבנזין שיוביל להפחתת מחיר הדלק בחצי שקל לליטר. הפחתת מס הבלו על הדלק אמורה היתה להביא להורדת המחירים לציבור הרחב, לרבות התעשייה ותתרום להורדת יוקר המחיה, אך כבר החודש תימחק ההטבה הזאת לחלוטין.
הצו קובע כי המחיר הסופי לצרכן עבור ליטר בנזין יופחת החל מה-13 באפריל ועד ל-31 ביולי ואילו על  הסולר ותזקיקים דומים (כגון: ביודיזל, תחליפי דלק ושמני סיכה) תחול ההפחתה של חצי שקל לליטר החל מ-1 במאי ועד ל-30 ביוני. 
 
על פי ההודעה של משרד האוצר: "הפחתת המס התאפשרה בעקבות בחינת הנתונים המאקרו-כלכליים של המשק הישראלי ברבעון האחרון ובשים לב למגמות העולמיות. המשכה יבחן שוב בתום הרבעון הנוכחי".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הגיע הזמן למרד עם
    יניב 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להעיף את הממשלת זדון הזאת זו ממשלה שנלחמת באזרח איך לקרוע אותו מכל הכיוונים בשביל להתהדר אחר כך ולומר תראו אותנו הצלנו את קופת המדינה
    סגור
  • 4.
    חנקתם אותנו. (ל"ת)
    יוסי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    עבדים אנחנו
    חיסול כללי 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ממשיכים עם גזרות השמד על העם היהודי
    סגור
  • 2.
    רוצים לשלם פחות על הדלק?
    נהגוס 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פשוט מאד - העזרו גם באוטובוס! לא חייבים לנהוג לכל מקום. יש יעדים אליהם יש תח"צ טובה ואליהם טוב לבחור להתנייד באוטובוס במקום לסבול מנהיגה בפקק, לשלם על דלק ואח"כ לחפש חניה במשך שעה. את השימוש ברכב הפרטי יש לשמור ליעדים אליהם אין תח"צ טובה.
    סגור
  • במרבית הארץ אין תחבורה טובה
    יניב 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהבית לעבודה לוקח לי 7 דקות ברכב או 50 דקות באוטובוס שעובר בזמני שיא פעם בחצי שעה
    סגור
  • 1.
    ממשלה לתפארת העם והשינוי ללא ספק
    בבה בובה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איפה תנועת האנרכיסטים ישראל יקרה לנו? איפה המטורללים הפסולת האנושית המתיימרת כל הגשרים? איפה הקריים מיניסטר? רק ב2020 קיבלתם מביבי מחיר ליטר דלק של מחיר חפיסת שוקולד. ליברמן טוחן לכם הצורה ואתם האפסים הפסולת הפוליטית, המיץ החום בשקית הזבל שותקים כמו דגים באושים? איפה התופים איפה? נבלות
    סגור
  • בעיקרון יוקר המחיה תמריץ להפלת הממשלה
    אריה מימון 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בסוף בסוף תיפול הממשלה ביקרות יוקר המחיה
    סגור