כסף וצרכנות

מחירי הדלק ממשיכים לזנק: זה המחיר שתשלמו במאי

באמצע חודש אפריל מחירי הדלק ירדו במפתיע, לאחר החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לקזז את הבלו מהמחיר לצרכן; כעת משרד האנרגיה מעדכן את המחירים לקראת חודש מאי שיתחיל בלילה שבין שבת לראשון 
שירה יום טוב |  8
מחיר הדלק מזנק (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
משרד האנרגיה מפרסם היום (חמישי) את עדכון מחירי הדלק לחודש מאי, ולמרות הניסיונות להתמודד עם ההתייקרויות, גם הפעם נאלץ לספוג עליית מחירים. כבר מספר חודשים רצופים שמחירי הדלק מתעדכנים כלפי מעלה למרות הורדת מס הבלו, ובקצב הזה נראה שעד תום תקופת השמטת המס על הדלק, נגיע לאותו מחיר ששילמנו עם קבלת ההחלטה על ידי ליברמן.
בחצות הלילה שבין שבת לראשון יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.60 ש"ח לליטר - עליה של 12 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר, ללא שינוי מעדכון קודם.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.40 ש"ח לליטר, עליה של 11 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות (ללא מע"מ) ללא שינוי מעדכון קודם.
משרד האוצר פרסם היום בתחילת החודש להערות הציבור את הצו להורדת הבלו על הסולר והבנזין שיוביל להפחתת מחיר הדלק בחצי שקל לליטר. הפחתת מס הבלו על הדלק אמורה להביא להורדת המחירים לציבור הרחב, לרבות התעשייה ותתרום להורדת יוקר המחיה. 
הצו קובע כי המחיר הסופי לצרכן עבור ליטר בנזין יופחת החל מה-13 באפריל ועד ל-31 ביולי ואילו על  הסולר ותזקיקים דומים (כגון: ביודיזל, תחליפי דלק ושמני סיכה) תחול ההפחתה של חצי שקל לליטר החל מ-1 במאי ועד ל-30 ביוני. 
 
על פי ההודעה של משרד האוצר: "הפחתת המס התאפשרה בעקבות בחינת הנתונים המאקרו-כלכליים של המשק הישראלי ברבעון האחרון ובשים לב למגמות העולמיות. המשכה יבחן שוב בתום הרבעון הנוכחי".
מחיר הדלק לצרכן יוזל לאחר חתימת שר האוצר על הצו, שתתאפשר לאחר אישור המקור התקציבי להפחתה בוועדת הכספים של הכנסת הצפויה להתכנס לדיון בעניין במהלך השבוע הבא. 
בתגובה לעליית מחירי הדלק נמסר מתנועת "עומדים ביחד", שמובילה את קמפיין "מינימום 40" להעלאת שכר המינימום: "יש הבטחה אחת שהממשלה כן מתעקשת לעמוד בה: הבטיחו שאחרי פסח המחירים יעלו - וזה כבר מתחיל לקרות מסביבנו. עולה מחיר הדלק, התחילו להתייקר מוצרי החלב, הדיור ממשיך לעלות - ומי יודע מה יהיה הדבר הבא שעליו נשלם יותר. אבל בזמן שיוקר המחייה רק מחריף, השכר שלנו נשחק וממשיך להישאר נמוך. הגיע הזמן להעלות את שכר המינימום, שנשאר קפוא במקום כבר חמש שנים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    רצו שינוי קיבלו (ל"ת)
    אלי 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    עושק
    דנדן 04/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ליברמן והממשלה עושקים את הציבור.חייבים מחאה חברתית! 80 אחוז מהציבור סובל קשות.די לסבלנו!!
    סגור
  • 5.
    ליברמן ישלם לך אלוהים על הנטל
    שי 04/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאז שהו שר אוצר גמר עלנו החלשים תעוף לנו מהחיים לטן אתה רוצה להגיע עם הדלק יחנזיר
    סגור
  • 4.
    ממשלה שמזיינת את הציבור בלי ווזלין. (ל"ת)
    ישראל 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    ליברמן הנוכל - הבטיח להרחיב את ירידת המיסים
    מציאותי 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כוסות רוח למת! ניפגש בקלפי, חבורת גרידיים!!!
    סגור
  • 2.
    תמשיכו לזיין אותנו, מה אכפת?! (ל"ת)
    יאקי 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אם זה היה שר אוצר מהימין
    יוספוס 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז התשקורת היתה מזדעקת:" שוחד בחירות", גם אם אין בכלל בחירות.. מהנדסי תודעה בזויים. לכו לבחירות ותקבלו בראש. חרבנט יודע טוב מאוד למה הוא לא רוצה" בחירות חמישיות:. כי הוא יודע שהוא אולי לא יעבור את אחוז החסימה. גנב גמד רמאי.
    סגור
  • מלפפון
    ניר 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חמווווץ
    סגור