השוק

שר האוצר של טראמפ קונה חברה ישראלית

הקרן שהקים סטיבן מנוצ'ין בשנה שעברה משקיעה יותר מחצי מיליארד דולר ברכישת השליטה בחברת האבטחה הישראלית זימפריום
יאיר מור | 
סטיבן מנוצין (צילום Official White House Photo by Andrea Hanks)
אקזיט ענק: קרן ההון סיכון Liberty Strategic Capital, שהוקמה בשנה שעברה על ידי סטיבן מנוצ'ין, ששימש כמזכיר (שר) האוצר בממשל טראמפ, משתלטת על חברת האבטחה הארגונית הישראלית Zimperium, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס שאושר על ידי שתי החברות.
לפי הדיווח, ליברטי תשקיע 525 מיליון דולר תמורת מניות השליטה בזימפריום, כאשר סופטבנק היפנית תישאר כמחזיקת מניות מיעוט. מנוצ'ין, שכאמור הקים את הקרן בשנה שעברה בוושינגטון הבירה וגייס עבורה סכום של 2.5 מיליארד דולר, ימונה ליו"ר חבר המנהלים של זימפריום.
 
העסקה מהווה ככל הנראה אקזיט גדול למשקיעים האחרים בזימפריום, שמונים ענקיות תקשורת כמו סמסונג הקוריאנית וטלסטרה האוסטרלית לצד הקרן הישראלית סיירה ונצ'רס. סה"כ הושקעו בחברה על ידי הגופים הללו ואחרים 72 מיליון דולר בחמישה סבבים מאז הקמתה ב-2010.
זימפריום מפתחת פתרונות אבטחה לארגונים שממוקדים בפיקוח על המכשירים הניידים של העובדים – סמארטפונים מבוססי אנדרואיד ו-iOS (כלומר אייפון), ולפטופים וטאבלטים מבוססי Chrome OS של גוגל – כדי לוודא שהם אינם מהווים נקודות תורפה למידע הארגוני. בין לקוחות החברה נמנים בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס, בנק ההשקעות הגדול ביותר בארה"ב, ומחלקת ההגנה האמריקאית. החברה מנוהלת מדאלאס שבטקסס, וממשיכה להחזיק סניף ישראלי בכפר יונה, ובשנת 2021 רשמה עלייה מרשימה של 53% בהכנסות.
מנכ"ל החברה, שרידהאר מיטאל, הסביר את העלייה החדה של החברה במהלך מגפת הקורונה בכך ש"היתה לנו רוח גבית חזקה, מפני שכאשר עובדים מתחילים לעבוד יותר מהבית, הם מתחילים לעשות יותר עבודה על המכשירים הניידים שלהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה