השוק

אינטל סידרה לחברה ישראלית אקזיט, זה הסכום המטורף ששילמה

עסקת ענק של ענקית התוכנה והחומרה עם טאואר הישראלית שנסחרת בארצות הברית בשווי שוק של 3.6 מיליארד שקל, כאשר היא שואפת לקדם את האסטרטגיה שלה לייצור שבבים בחוזה עבור עסקים אחרים. המנייה של החברה כחול-לבן טסה ב-53% לאחר המסחר
כפיר אדר | 
אינטל (צילום freepik, יחצ)
אינטל רכשה את החברה הישראלית טאואר, תמורת כ-5.4 מיליארד דולר, כאשר החברה הבינלאומית שואפת לקדם את האסטרטגיה שלה לייצור שבבים בחוזה עבור עסקים אחרים. העסקה תביא ליצירת פאונדרי בעל יכולות עולמיות נרחבות במטה להאיץ את הביקוש הגובר בשוק הסמיקונדקטור וליצירת ערך רב יותר ללקוחות בשוק ה-foundry המוערך בכ-100 מיליארד דולר.
הרכישה בסכום עתק תעמיק את נוכחותה של אינטל במרחב שנשלט על ידי TSMC מטאיוואן, יצרנית השבבים הגדולה בעולם. זה מגיע גם בזמן שהמחסור העולמי במוליכים למחצה הפריע לייצור של כל דבר, מסמארטפונים ועד מכוניות.
 
טאואר, אשר המניות שלה צמחו בארצות הברית בשיעור של 53% במסחר מורחב, מתמחה בשבבים אנלוגיים המשמשים בתעשיות הרכב, הנייד, הרפואה והחלל. היה לה שווי שוק של 3.6 מיליארד דולר נכון לסגירה ביום שני. גם אינטל וגם טאואר לא הגיבו מיד לבקשות להגיב.
ייצור שבבים הוא יקר וקשה, ולכן רוב החברות מעצבות או מייצרות. אינטל פתחה את המפעלים שלה למעצבי מוליכים למחצה מתחרים כדי לפזר עלויות. מניית אינטל עלתה ב-0.4% לאחר הידיעה על עסקת טאואר סמיקונדקטור, שעליה דיווח לראשונה הוול סטריט ג'ורנל.
גולדמן זאקס שימשה יועצת של אינטל בעסקת הענק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה