כסף וצרכנות

ממשלת גרמניה בבקשה לאזרחים: חסכו בגז

שר הכלכלה של גרמניה, רוברט האבק, הכריז  על השלב השני בתוכנית החירום של המדינה להתמודדות עם המחסור הצפוי בגז רוסי לנוכח הפלישה לאוקראינה: "מעתה והלאה יש מחסור בגז בגרמניה. אסור שהמצב הנוכחי יגרום לנו לתחושת ביטחון שגויה"
מערכת ice | 
ממשלת גרמניה מסרבת לשלם לרוסיה ברובלים (צילום pixabay, יוטיוב/ Guardian News)
שר הכלכלה של גרמניה, רוברט האבק, הכריז אתמול (שישי) על השלב השני בתוכנית החירום של המדינה להתמודדות עם המחסור הצפוי בגז רוסי לנוכח הפלישה לאוקראינה. השר הסביר במסיבת עיתונאים כי אספקת הגז לגרמניה מידלדלת ויש צורך בצמצום הצריכה.
בתוכנית החירום הממשלתית יש שלושה שלבים: "שלב ההתראה המוקדמת" שעליו הוכרז עוד במרץ, "שלב הדאגה" והשלב השלישי הוא "מצב חירום". "אסור לנו לחשוב אחרת: צמצום אספקת הגז הוא מתקפה כלכלית מצד פוטין. מעתה והלאה יש מחסור בגז בגרמניה. אסור שהמצב הנוכחי יגרום לנו לתחושת ביטחון שגויה".
 
המשמעות של השלב השני היא שהממשלה מכירה בכך שיש סכנה לאספקה לטווח ארוך של הגז, ובאופן תיאורטי תוכל לגרום לכך שהתעשייה הגרמנית ומשקי הבית יצטרכו לשאת בעלויות הגבוהות של רכישת הגז במטרה להוריד את הביקוש.
ברלין תספק קו אשראי של 15 מיליארד אירו. לטובת מילוי מצבורי הגז. בנוסף, הממשלה תערוך הקיץ מכרז שיעודד את התעשייה לחסוך בגז. שר הגרמני הוסיף כי לפי שעה גרמניה לא יכולה לשלול קיצוב בגז, אך הוא מקווה כי ההחלטה הזו לא תצטרך להתקבל.
 
גרמניה נמצאת במרוץ נגד השעון במטרה לצמצם ככל שניתן את התלות שלה ברוסיה, בשעה שחברות הגז הרוסיות מצמצמות את האספקה למדינות המערב, בתגובה לסנקציות הבינלאומיות. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה