השוק

גרמניה הודיעה לרוסיה: מסרבים לשלם ברובלים על נפט וגז

רוסיה דרשה מהמדינות שהחריגו מהעיצומים את הגז הטבעי והנפט, לשלם עבורם ברובלים ובכך למעשה להביא לזרימה מחודשת של דולרים לקופה המידלדלת שלה; רוסיה עומדת בפני פירעון משמעותי של אג"ח בעוד כשבועיים
ניצן כהן | 
ממשלת גרמניה מסרבת לשלם לרוסיה ברובלים (צילום pixabay, יוטיוב/ Guardian News)
שר האנרגיה של גרמניה הודיע היום שממשלתו מסרבת לשלם לרוסיה ברובלים עבור נפט וגז טבעי שהיא קונה ממנה. ההודעה של שר האנרגיה הגרמני התבצעה בשם 7 מדינות נוספות שעדיין רוכשות נפט וגז טבעי מרוסיה אולם גרמניה היא המשמעותית ביותר מבין המדינות הללו.
נזכיר כי גרמניה ועוד שורה של מדינות באירופה החריגו את הנפט והגז הטבעי הרוסי מהסנקציות שהטיל המערב על רוסיה מאז פלשה לאוקראינה. הרוסים ניסו להפעיל מנוף של לחץ על גרמניה ושאר מדינות אירופה וביקשו מהמדינות האלה את התשלום ברובלים מה שהיה מחייב אותם לרכוש רובלים בשוק "החופשי" ברוסיה ובכך להזרים לכלכלה הרוסית מהדלת האחורית מטבע זר ולהביא לסחירות מחודשת של המטבע הרוסי ואת זה מסרבת גרמניה לעשות.
 
כלכלת רוסיה עומדת ככל הנראה לפני חדלות פירעון וזאת מאחר ורוסיה צריכה לפרוע בתחילת חודש אפריל תשלום למחזיקי אגרות החוב שלה בהיקף כספי כולל של 2.2 מיליארד דולר. רוסיה הודיעה בתחילת המלחמה עם אוקראינה והטלת הסנקציות של המערב עליה, כי תשלם את החוב למשקיעים זרים בהתאם לסנקציות של הממשלות שלהן.
משמעות הדברים היא שרוסיה מאיימת בהעדפת נושים, קרי תשלם את התשלום השוטף למשקיעים הרוסים אולם תכביד עד לא תשלם למשקיעים האירופאים והאמריקאים, מה שיביא באופן מידי לחדלות פירעון שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה