כסף וצרכנות

H&M סוגרת את חנות הדגל בשנחאי, זו הסיבה

רשת האופנה העולמית H&M סגרה את חנות הדגל שלה בשנגחאי לאחר שהדוחות האחרונים הראו ירידה בביקושים, אותה יש המייחסים לסגר הממושך באזור ולקריאות להחרים את החברה בשל התבטאויותיה בכל הקשור לפגיעה בזכויות אדם במחוז שינגיאנג
מערכת ice | 
רשת האופנה H&M סוגרת מאות סניפים בעולם (צילום ויקימדיה)

H&M סגרה את חנות הדגל שלה בשנגחאי, זאת בעקבות ירידה בביקוש על רקע סגר הקורונה הממושך וסירובה להשתמש בכותנה של מחוז שינג'יאנג. כך עולה מדיווח ב"ניו יורק פוסט".


לפי הפרסום, ענקית האופנה נכנסה לסין ב-2007 עם פתיחת חנות הדגל בשנחאי והתרחבה במהירות. היו לה יותר מ-500 חנויות ביבשת סין בתחילת השנה שעברה, אך האתר שלה מציג כרגע רק 376, כולל חנות הדגל בשנחאי.
 


החברה סירבה להגיב, אמנם באתר החדשות האמריקאי מציינים תקופת הפסקה שנרשמה בדוח הרווחים של החברה, וכן כי למרות שכבר חלף כמעט חודש מאז הסירה שנחאי את הסגר הקפדני שארך חודשים, הצרכנים עדיין לא חזרו לקניונים במספרים משמעותיים.

סיבה נוספת שעשויה להשפיע על המצב הכלכלי הרעוע של החברה בסין, הוא התנערותם של צרכנים סינים ממנים בעקבות מכתב שפורסם בשנה שעברה, בוא הביעה קמעונאית האפונה דאגה לגבי ההאשמות על עבודת כפייה באזור שינג'יאנג.


בניו יורק פוסט מציינים כי מותגים אחרים שהתנערו בפומבי מכותנה של שינג'יאנג כמו זארה, נייקי ואדידס סבלו גם מגולשים סיניים שקראו להחרים אותם, וסלבריטאים סינים שסירבו לעבוד איתם. אבל התגובה נגד H&M, הקמעונאית הזרה הראשונה שהביעה חששות בנושא, הייתה קשה במיוחד. בניגוד למותגים אחרים, המוצרים שלה נותרים לא זמינים באתרי מסחר אלקטרוני סיניים גדולים כמו Tmall ו-JD.com.
 


מומחים וארגוני זכויות של האו"ם מעריכים כי למעלה ממיליון בני אדם, בעיקר אויגורים ומיעוטים מוסלמים אחרים, נעצרו בשנים האחרונות במערכת עצומה של מחנות באזור שינג'יאנג במערב סין. אסירים רבים לשעבר אמרו שהם נתונים להתעללות במחנות על רקע אידאולגי. סין מכחישה את כל ההאשמות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה