השוק

נייקי מפסיקה סופית את פעילותה ברוסיה

עכשיו זה רשמי: ענקית בגדי הספורט האמריקאית נייקי הודיעה שהיא עוזבת לחלוטין את השוק הרוסי, שלושה חודשים לאחר שהשעתה את פעילותה במדינה. היא מצטרפת למותגי ענק אחרים שעוזבים את רוסיה עקב המלחמה באוקראינה, כמו מקדונלד'ס
מערכת ice | 
נייקי (צילום iStock)
נמשך מבול החברות והמותגים מהמערב שמפסיקים פעילותם ברוסיה עקב הפלישה לאוקראינה. בחודש מרץ השעה מותג בגדי הספורט האמריקני הענקי נייקי את פעילותו ברוסיה, וכעת (יום ה') הודיעה החברה כי זה סופי ורשמי - נייקי יוצאת מהשוק הרוסי בגלל המלחמה.
"נייקי קיבלה החלטה לעזוב את השוק הרוסי... חנויות נייקי נסגרו זמנית לאחרונה ולא ייפתחו מחדש", מסרה החברה והוסיפה כי גם האתר והאפליקציה שלה ברוסיה ייסגרו.
 
בחודש שעבר, נייקי אמרה שהיא לא תאריך את הסכם הזיכיון שלה עם Inventive Retail Group של רוסיה (IRG), הקמעונאית הגדולה ביותר של מוצרי נייקי במדינה.
בתחילת מרץ, נייקי השעתה את המכירות המקוונות ברוסיה וכמה ימים לאחר מכן סגרה זמנית את כל החנויות שלה במדינה, כולל אלו הפועלות בהסכמי זיכיון. 
נייקי הייתה פעילה בשוק הרוסי במשך 28 שנים. עם זאת, השוק הרוסי (והאוקראיני) הניב לענקית בגדי הספורט האמריקאית רק כ-1% מהכנסותיה, כך שמעשית החברה לא תינזק משמעותית.
 
עשרות חברות בינלאומיות גדולות ממגוון רחב של מגזרים יצאו מרוסיה מאז פתחה במלחמה נגד אוקראינה ב-24 בפברואר, כולל לאחרונה מקדונלד'ס. בין השאר, החברות האיצו את יציאתן עקב חשש שבקרוב יתקבלו חוקים שיאפשרו למוסקבה לתפוס ולהלאים נכסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה