השוק

הסגרים בשנגחאי ממשיכים, והעולם חושש מהאינפלציה

הסגרים שהולכים ומתהדקים בשנגחאי עלולים להשפיע על האינפלציה בכל העולם בהתחשב בכמות הסחורות העצומה שמיוצרת שם, ותשבש את שרשרת האספקה העולמית
מערכת ice | 
מסחר (צילום פלאש 90/ אדי ישראלי)
בעקבות הסגרים ההדוקים שהוטלו על העיר שנגחאי בשל התפרצות נוספת של מגפת הקורונה בסין, שרשרת האספקה העולמית עלולה להשתבש, מה שישפיע על הכיס של כולנו. נמל שנגחאי הוא הנמל העמוס ביותר של סין ומועברות בו כ-20% מכלל סחורות הייצוא. כעת בשל 20 אלף הנדבקים החדשים בכל יום בעיר, 25 מיליון איש נכנסו לסגר כללי, שהביא להשבתת רוב המפעלים ומחסני הסחורה בעיר.
ההערכות הגוברות הם שההשבתה של תעשיית הענק הזו תגרום למחסור במוצרים תוצרת סין מנפט ועפרות ברזל, ועד לדובדבנים ותיקים. המחזורים הללו, מעריכים, יגרמו לעליית האינפלציה ברחבי העולם.
כזכור, הייצור של שתי חברות ענק, אפל וטסלה, נמצא בסין, ואתמול פורסם בדו"ח היצור של טסלה לחודש מרץ כי קצב היצור הוא בלתי מספק במפעל המרכזי של החברה בשנגחאי. החברה אמרה שהמפעל בסין ייצר הרבה פחות מכוניות בסך הכל מהצפוי במרץ, בשל הסגרים שהחלו להתהדק במדינה. 
בנוסף, שלוש ספקיות מרכזיות של אפל סגרו את מפעליהן באזור שנגחאי והשהו את פעילות הייצור שלהן, כך מדווחת סוכנות הידיעות הכלכלית היפנית ניקיי. זאת בעקבות הסגרים ההדוקים שהוטלו על העיר בשל התפרצות נוספת של מגפת הקורונה בסין. שלוש הספקיות שסגרו את מפעליהן הן יצרנית מחשבי המק Quanta, יצרנית האייפד Compal ויצרנית האייפון Pegatron, לשעבר חברת-בת של ענקית המחשבים אסוס. האחרונה חשובה במיוחד, שכן היא סגרה שני מפעלים, שיחד אחרים על בין 20% ל-30% מייצור האייפון העולמי. סגירה שלהם עלולה לשבש קשות את אספקת המכשירים בכל העולם לזמן הקרוב – ומכאן אולי הידיעה הדרמטית שמסרה איידיגיטל אתמול, כאשר דיווחה שקיבלה עדכון מאפל לגבי מחסור צפוי באייפונים בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה