השוק

בלי אף חנות: שיאין שווה יותר מזארה ו-H&M יחד

אתר הזמנת הבגדים הסיני Shein גייס בימים האחרונים מיליארד דולר לפי הערכת שווי שמביאה אותו לשוויה של פייסבוק בהנפקה, ומעל ענקיות כמו אדידס, לולולמון ופראדה
יאיר מור | 
אתר SHEIN (צילום freepik, מתוך אתר shein)
היסטוריה: אתר מכירת הביגוד הסיני Shein רשם השבוע הישג אדיר, כאשר גייס סכום שבין מיליארד לשני מיליארד דולר לפי שווי של 100 מיליארד דולר, כך דווח בימים האחרונים בתקשורת הכלכלית העולמית. בסיבוב הגיוס הזה נכנסה קרן ההון סיכון הפרטית General Atlantic כמשקיעה בחברה, לצד משקיעים קודמים כמו קבוצת טייגר גלובל וסקויה קפיטל סין.
הדיווח הזה הופך את האתר, שרק לפני שנתיים הוערך שוויו ב-15 מיליארד דולר בלבד, לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום הביגוד. ליתר דיוק, שווי של 100 מיליארד דולר ממקם אותה במקום הרביעי – אחרי לואי ויטון, ששוויה כ-345 מיליארד דולר; נייקי, שווה כ-201 מיליארד דולר; ודיור, ששווי השוק שלה עומד על כ-116 מיליארד דולר – ולפני TJX (ענקית אופנה אמריקאית), ששוויה מוערך ב-71 מיליארד דולר ו-Inditex (חברת האם של זארה, ברשקה, פול אנד בר, סטרדיווריוס ועוד), ששווי השוק שלה הוא כ-68.5 מיליארד דולר.
 
למעשה, לא רק שהשווי של שיאין עובר את זה של חברת האם של זארה – הוא אף גבוה מזה שלה ושל H&M, ששוויה עומד על כ-24 מיליארד דולר, יחד.
האתר נוסד ב-2008, ומתאפיין במבחר ענק של בגדים שמתחלפים בקצב גבוה לפי טרנדים עכשוויים. למרות שלפי הביקורות איכות הבגדים באתר לא משתווה לזו של המתחרות הגדולות, רבים ברחבי העולם אוהבים אותו ומזמינים ממנו באופן קבוע, בשל המחירים הזולים והמגוון העצום. הוא מוכר בגדים ב-150 מדינות – אך לא בסין עצמה, בה יש תחרות עזה בטווחי המחירים הללו. במהלך הקורונה עקף האתר את H&M, זארה ו-Forever21 במכירות הבגדים בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה