כסף וצרכנות

מחירי היינץ מזנקים ב-40% באירופה: בקרוב גם בישראל?

מומחי מזון האשימו את העלייה בעלויות העגבניות, כמו גם את חשבונות האנרגיה הגואים ומחסור באנשים הזמינים לעבודה במפעל הבריטי של היינץ כגורם לעלייה של 40% במחיר הרוטב האהוב על בריטניה. ההתייקרות תתגלגל גם לישראל?
מערכת ice | 
ממרח היינץ
היינץ, הרוטב האהוב על הבריטים, עולה בשיעור של 40% יותר בגלל עליית מחירי העגבניות ומחסור בעובדי מפעל, אומרים מומחים, לאחר מלחמת מילים בין היינץ וטסקו. העליות הובילו לסכסוך עם ענקית החנויות טסקו שכבר לא מחזיקה בקטשופ המדובר יותר
בכל סוגי המזון, הקונים מתמודדים עם עלייה חסרת תקדים במחירים, כאשר מותגים מובילים כמו היינץ וסופרמרקטים מנסים לשמור על שולי רווח. בשבוע שעבר, משבר יוקר המחיה הביא למלחמת מילים בין טסקו להיינץ לאחר שסירבה להעביר לקונים את העליות של ענקית המזון העולמית. בתגובה, היינץ אמרה שלא תספק לה רטבים, שעועית אפויה וקטשופ - מה שיוביל לחללים ריקים על המדפים.
 
חנויות אחרות עברו עליות, כאשר סיינסבורי'ס מוכרת חבילה של 4x400 גרם של קרם עגבניות של היינץ תמורת 3.50 ליש"ט, לעומת 2.50 ליש"ט. פחית בודדת עולה מ-1 ליש"ט ל-1.40 ליש"ט ברוב הסופרמרקטים.
עגבניות מהוות 89 אחוז מהקטשופ, שנעשה במפעל ענק בקיט גרין, וויגן, מנצ'סטר רבתי, תוך שימוש במי לנקשייר ושמן לפתית מחוות בריטיות. אבל לעלויות אחרות יש חלק גדול באותה מידה בעלייה. בינתיים, עלות מגשי הקרטון עלתה ב-40 אחוזים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה