כסף וצרכנות

עם פתיחת השנה: מוצרי החלב בדרך להתייקרות נוספת

הצרכן הישראלי ממשיך לסבול מעליית המחירים במשק בזמן שהמדינה צפויה להכריז על עליית מחירים נוספת עבור מוצרי החלב

מערכת ice | 
עליית מחירי מוצרי החלב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
2023 נפתחה עם גל עליות מחירים משמעותי בשורה בלתי נגמרת של ענפים במשק, כעת הגיע תורם של המחלבות. לפי פרסומים, המדינה להודיע על עלייה נוספת בכלל מוצרי החלב המפוקחים בתוך ארבעת החודשים הקרובים.
כאמור השבוע עלה שוב מחיר המטרה, הפעם ב־2.8 אגורות לליטר ומחירו נושק לראשונה ל־2.5 שקל לליטר (2.493 שקל). זאת לאחר שרק לאחרונה מחירי החלב עלו ב-5%, לאחר המעבר למנגנון עדכון מחירים אוטומטי שיחל לפעול במאי הקרוב.
במסגרת ההסכם שנחתם בקיץ האחרון בין ראשי ענף החלב למשרדי האוצר והחקלאות, הסכימו המחלבות להעלאת מחירי המוצרים שבפיקוח ב־4.9%, ולמעשה "וויתרו" על כ־10% שהגיעו להן על פי תחשיב שערכה ועדת המחירים.
בנוסף לכך, הוסכם על הקפאת המחיר לצרכן עד לחודש מאי הקרוב, תמורת מעבר למנגנון עדכון מחירים אוטומטי אחת לרבעון. מנגנון זה משחרר את המחלבות מהתלות בשרי האוצר והחקלאות שנדרשו עד כה לאשר כל המלצה של ועדת המחירים להעלאת מחירים, ונהגו להימנע מכך.
 
מנגד, יש הטוענים שבמטרה מלהימנע ממצב בו מחירי מוצרי החלב שבפיקוח יזנקו במאי ב־15%, יפעל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתקופה הקרובה הן מול הרפתנים, בניסיון לאלצם לוותר על חלק מעליית מחיר המטרה, והן מול המחלבות, בניסיון להביא לכך שהעלייה תהיה בשיעור חלקי בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה