כסף וצרכנות

לעשירים בלבד: מחירי הדובדבנים בישראל זינקו ל-80 שקל לקילו

מחירו של הדובדבן זינק לקראת הקיץ והגיע בחלק מהמקומות בישראל עד ל-80 שקל לקילו. כל הסיבות להתייקרות הקיצונית, והאם המחירים בדרך לרדת משמעותית בקרוב?
מערכת ice |  2
דובדבן מזן ארליז (צילום זאביק פרקש, freepik)
פרי הדובדבן הוא ללא ספק אחד הפרות האהובים ביותר בישראל, אך באותה נשימה, גם אחד היקרים ביותר בישראל, זאת על אף שהרבה מאוד ממנו גדל ממש כאן, בישראל, ברמת הגולן, שם החקלאים מתמחים בגידול הפרי האהוב.
אבל עד כמה התייקר מחירו של הדובדבן? ובכן, בגלל שמדובר בתחילת העונה, רשתות וירקנים רבים מרשים לעצם העלות את המחירים, שקפצו והגיעו כבר ל-80 שקל עבור קילו אחד. למרות זאת, בעקבות העובדה כי מדובר בתחילת העונה כאמור, המחירים שלו עוד צפויים לרדת בהמשך בהדרגה.
 
איציק עטר, מנכ"ל רשת חנויות שוקיט, התראיין ב"ישראל היום" וטען כי המחירים הולכים לרדת בקרוב, ובנוסף על כך סיפר מדוע המחירים של הדובדבן כל כך יקרים: "מכיוון שמחיר של דובדבן לקילו הוא גבוה, הוא נמכר באריזות קטנות. ככל שמתקדמים לקיץ, כך האריזות גדלות. אחת הסיבות שהמארז יקר היא שזה מארז קונכייה ששומר על הפרי. כמו כן, כשאורזים רמת המיון היא גבוהה ויש אפשרות לצרכן למיין בעצמו".
עטר הוסיף: "צריך להבין שפירות הקיץ הוקדמו בגלל הטמפרטורה. החורף היה חם יחסית. המצב מאתגר מבחינת המיתון במשק. הדובדבן מגיע לעונה קצרה כמו השסק והמשמש. בהתחלה הם יקרים, ואז הם יורדים בעשרות אחוזים". אז אם ממש מתחשק לכם דובדבן ולא בא לכם לשלם מחיר מופקע, כדאי שתחקו עוד קצת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדינת התירוצים
    חבקוק 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תירוצים ועוד תירוצים, מדינה לעשירים בלבד, שכחו שלא כולם מרוויחים חמש ספרות ומעלה
    סגור
  • 1.
    הפתעה חח
    מולייר 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחכאילו שזו הפתעה ישראל כבר מזמן מדינה לעשירים .
    סגור