תוכן שיווקי

קידום אתרים והחיבור לעולם היח"צ ב-2018

תוכן מקודם |
SEO (צילום pixabay)
את האבולוציה של עולם קידום האתרים ניתן לשרטט בצורה מדויקת לאורך העשור - עשור וחצי האחרונים, החל מאופטימיזציית קוד אתר, כותרות ותיאורים, דרך ריבוי קישורים נכנסים ועד שילוב מדיה, סרטונים ותמונות. אחד התחומים שבתחילה כלל לא היה בפריים של קידום אתרים, ולאט לאט תפס את מעמדו הוא תחום יחסי הציבור, שבא לידי ביטוי במסלול הממומן דרך פלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה ובמסלול החופשי דרך כתבות עיתונאיות הכוללות לפחות אזכור אחד של שם העסק או בעליו. יחד עם זאת, במסלולים אלה התפתח גם מצב חדש בו נהנה האתר מאזכורים ברורים באתרים מובילים ובעלי אוטוריטה, מבלי שיצאו מאותם אזכורים קישורים נכנסים אל האתר.
Unlinked Mentions – משתנה הדירוג החדש
כפי שכל מומחה קידום אתרים יודע, תוכן הוא הפרמטר הראשון בחשיבותו בדירוג אתרים בגוגל, וקישורים נכנסים הוא הפרמטר השני שעליו יש לתת את הדגש. במצב זה, נוצר דיסוננס בין הצורך לייצר קישורים נכנסים איכותיים מאתרי תוכן מובילים, ובין המגבלה של חוסר היכולת להוציא את הקישורים האלה, בדרך כלל בגלל מדיניות לגיטימית של אותם אתרי תוכן. בנקודה זו בדיוק נכנסת התפיסה החדשה של גוגל, תפיסה שזכתה לכותרת Unlinked Mentions או אזכורים ללא קישור. על פי תפיסה זו, אזכורים אלה ראויים לתשומת לב, ובהחלט יכולים להצביע על האוטוריטה של האתר המצוטט, גם אם לא יוצאים מהם קישורים אל האתר עצמו.
אזכורים לא מקושרים – לעיתים מעידים על תוכן איכותי יותר מאשר אזכורים מקושרים
למעשה, במהלך 2017 ניכר היה השינוי שעשתה גוגל באלגוריתם שלה, שינוי שמגלם בתוכו את ההתחשבות באותם אזכורים כמשתני דירוג לגיטימיים לגמרי, לעיתים אף חשובים יותר מאזכורים בעלי קישור. ההיגיון הוא ברור: אזכורים מקושרים יצאו בדרך כלל מבלוגים קטנים שמאפשרים לכותב התוכן תנאים מפליגים העיקר שיכתוב עבורם ויסייע בהעלאת קרנו של הבלוג. אתרי התוכן המובילים אינם זקוקים לתכנים אלה באותה מידה, ולכן אינם מאפשרים הוצאת קישורים ומותירים את הבחירה האם לפרסם או לא לפרסם אצלם את התוכן, בידי בעל האתר, כותב התוכן. המשמעות היא שאזכורים ללא קישור דווקא יכולים להצביע על תוכן איכותי יותר, שמגיע לקהל יעד נרחב יותר ומתפרסמים באתרים גדולים יותר, מאשר אזכורים מקושרים המפורסמים בבלוגים קטנים, ולעיתים אלמוניים.
התרחבות ערוץ יחסי הציבור בעולם קידום האתרים
שינוי זה פותח פתח חדש להעמקת פעילות יחסי הציבור ככלי לקידום האתר, וגם אתרי התוכן המובילים מבינים זאת, ומפתחים פלטפורמות וזירות מקצועיות בתחומים שונים, שיהוו מוקד למשיכת תכנים איכותיים מאתרים שונים, המעוניינים לקדם את עצמם דרך ערוץ יחסי הציבור, ומעבר לערך המיידי שנוצר מפרסום התוכן שלהם בפני קהל נרחב. גוגל כאמור, זיהתה את המגמה ועדכנה את שיטת הדירוג כך שתכלול את אותם אזכורים לא מקושרים, ותעניק להם את הערך הראוי להם. בשנת 2018 אנו צפויים לראות התגברות משמעותית בהיקפי השימוש בערוץ קידום אתרים זה, עם בעלי אתרים רבים שישקיעו ביצירת תכני איכות לפרסום באתרי תוכן מובילים.
המידע באדיבות דניאל מסטר, מייסד מסה מדיה – סוכנות שיווק דיגיטלי מהמובילות בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה