תוכן שיווקי

סטודנטים למנהל עסקים ומימון יסייעו לחיילים בודדים במסגרת תוכנית חדשה של הקליניקה לחינוך פיננסי של המסלול האקדמי המכללה למינהל

תוכן מקודם |
college (צילום shutterstock.com)
לימודי מנהל עסקים לעיתים נשמעים בטעות כמו תחום כללי מדי, או חסר תוכן אמיתי מלבד שם מרשים. אולם, בזכות רעיון של סטודנטית אחת למנהל עסקים ומימון במכללה למנהל בראשון לציון ורצון טוב של סטודנטים נוספים בתחום, משפחות צעירות ולאחרונה גם חיילים בודדים זוכים להדרכה פיננסית נכונה שתסייע להם לא רק "לגמור את החודש", אלא גם תעניק להם כלים להתנהלות כלכלית בעתיד.  
החזון: חינוך פיננסי נגיש לכל
כל אדם בוגר המחזיק משפחה צעירה שמתבססת על משכורות שאינן גבוהות מאוד, מכיר את חשיבותה של ההתנהלות הפיננסית הנכונה. ההבנה הזו עמדה בבסיס הפרויקט שהגתה קארין שניידרמן, סטודנטית למנהל עסקים במכללה למנהל בראשון לציון, שבמרכזו הסיוע למשפחות צעירות מן העיר, מטעם הקליניקה לחינוך פיננסי במכללה.
במהלך הפרויקט, סטודנטים למנהל עסקים ומימון מהמכללה מסייעים למשפחות צעירות במסגרת של ארבעה חודשים, אשר במהלכם לומדות המשפחות כיצד לנהל נכון את משק הבית, כיצד להתחשב בהוצאות קבועות ובעיקר, כיצד להישאר על הרגליים ולא להיכנס למצבי קיצון פיננסיים כתוצאה מהתנהלות לא נכונה.
לא רק משפחות צעירות: הבעיה הלא מוכרת של החיילים הבודדים
כשאנו שומעים את הביטוי "חיילים בודדים" לרוב נרגיש אמפתיה כלפי בני הנוער הציוני, הגאה והאמיץ שהשאיר את המשפחה והחברים מאחור כדי להתגייס לצה"ל. הנדיבים שבינינו אולי אף הזמינו חייל בודד לשבת או תרמו לאגודה. אך לצד הבעיות המוכרות הללו, החיילים הבודדים נתקלים בבעיה נוספת ופחות מוכרת לציבור והיא: בעיית ההתנהלות הפיננסית בחיי היומיום. נכון, לחלק מן החיילים אכן יש משפחה מבוססת אי שם, אך רובם חיים בגפם ומפרנסים את עצמם. בסיטואציה זו, חיילים בודדים מספרים על בעיה מוכרת של חוסר יכולת לבקש אפילו מעט כסף, במידה וחסר להם. חשוב לזכור שמדובר בחיילים שמתקיימים בסך הכל מן המשכורת החודשית הניתנת להם במסגרת השירות ולכן, בדומה לכל אדם שמתקיים ממשכורת נמוכה, הם צריכים ללמוד בעצמם להתנהל נכון כלכלית, לדאוג שלא יבזבזו יותר מדי ואם אפשר, אפילו יצליחו לחסוך.
הרחבת התכנית לליווי כלכלי
לאחרונה, תכנית הליווי הפיננסי של הקליניקה לחינוך פיננסי במכללה למנהל בראשון לציון הרחיבה את פעילותה לטובת חיילים בודדים, מעבר לסיועה למשפחות צעירות מן העיר, תוך שיתוף פעולה עם עמותת "אח גדול". במהלך התכנית, מלווים הסטודנטים למנהל עסקים חיילים בודדים לטובת תכנון תקציבי יעיל ונכון, בהכנסתם הנתונה. במרכז מקווים כי בעזרת הסיוע של הסטודנטים, יוכלו החיילים הבודדים לקבל כלים אפקטיביים להתמודדות כלכלית מושכלת עם המשכורת הצבאית ולהמשך החיים בכלל.
לסיכום: win-win situation לסטודנטים וגם למקבלי הסיוע
בזכות הסיוע למשפחות הצעירות והחיילים הבודדים, מעבר לעניין התרומה לקהילה, זוכים גם הסטודנטים במרכז לחינוך פיננסי, להתנסות מעשית משמעותית בתחום לימודיהם. התנסות זו  מהווה כר לימוד פורה שניתן להעיד בזכותה על נסיונם המעשי בתחום לימודיהם.  ניסיון זה ללא ספק מהווה יתרון עצום בשוק העבודה של ימינו, המחפש מועמדים יוצאי דופן בעלי רצון להשקיע ויכולת לעבוד עם אנשים וצוות.
במקביל, המתנסים בסיוע של המרכז בדמות המשפחות והחיילים, מקבלים כתף מכילה ואוהדת לבעיותיהם ולומדים שיעור חשוב בהתנהלות כלכלית נכונה.  מדובר בשיעורים ומסקנות  שיוכלו ליישם לאחר מכן גם כאשר יהיו בזוגיות וכמובן גם כאשר יגיעו בבוא העת לנהל תא משפחתי גרעיני משלהם או לתקופת הפנסיה. וכל זאת ללא אינטרסים נסתרים או ניסיון למכירה או קבלת תשלום בעבור השירות החשוב הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה