קריפטו

היסטוריה: זה הארגון שעשוי להחרים את הקריפטו

ויקימדיה, הארגון האחראי על האנציקלופדיה הפתוחה ויקיפדיה, שוקל לבטל את היכולת לתרום לו בקריפטו ולהחרים את המטבעות הדיגיטליים בעקבות הצבעה דרמטית של העורכים
יאיר מור |  3
ביטקוין (צילום pixabay)
מכה קשה עלולה לנחות בקרוב על עולם הקריפטו: לאחר שלושה חודשי דיונים והצבעה, הכריעו עורכי ויקימדיה – ארגון הגג המפעיל את ויקיפדיה – בעד הצעה להחרים תרומות במטבעות קריפטוגרפיים, כך מדווח אתר Ars Technica.
כפי שדיווחנו בינואר, יוזמת ההצעה היא GorillaWarfare, הלוא היא מולי ווייט, מתנגדת קולנית מאוד למטבעות קריפטו שמשמשת גם עורכת בוויקיפדיה האנגלית. לדבריה, מדובר ב"השקעות מסוכנות להחריד", שהפכו במהלך השנים מחלופה פרטית ומבוזרת למטבעות מדינתיים ל"כלי להתעשרות עצמית (של מעטים) על חשבון אחרים והסביבה".
 
עמדתה של ווייט, ושל העורכים שתמכו בהצעתה, מקבלת סיוע מנתונים שלפיהם שוק כריית הביטקוין העולמי צורך מאז דצמבר 2021 כ-204.5 טרה-ואט/שעה לשנה – יותר מצריכת החשמל של כל תאילנד על 70 מיליון תושביה (195), פולין על 38 מיליון תושביה (167) ומצרים על 106 מיליון תושביה (160), ואילו את'ריום צורך בחודשים האחרונים כ-110 טרה-ואט/שעה בשנה, ויחד צורכים שני המטבעות 314 טרה-ואט/שעה לשנה – בין איטליה בת 60 מיליון התושבים (304) לבריטניה בת 68 מיליון התושבים (331).
כאמור, תוצאות ההצבעה תמכו בהצעה להחרמה של מטבעות הקריפטו שבהם קיבלה ויקיפדיה תרומות באופן גורף – 232 עורכים, שהם 71.17% מהמצביעים, תמכו בהצעה, לעומת 94 עורכים, או 28.83%, שהתנגדו והסבירו שמטבעות קריפטו הם עדיין הדרך הבטוחה יותר של אנשים במדינות מסוימות לתרום, וכי גם מטבעות מדינתיים מסוימים מזיקים מאוד לסביבה ולמי שמשתמש בהם לדברים מסוימים.
 
למרות תוצאות ההצבעה, ויקימדיה לא חייבת להיענות לה. דובר מטעם הקרן מסר לארסטקניכה כי "אנו מודעים לבקשת הקהילה שהקרן תשקול להפסיק את קבלת התרומות במטבעות קריפטו. צוות גיוס התרומות שלנו בודק את הבקשה והדיונים הקשורים ויספק מידע נוסף כאשר יסיים את התהליך".
נציין כי ויקימדיה החלה לקבל תרומות קריפטו ב-2014, ותמכה בתרומות בביטקוין, ביטקוין קאש ואת'ריום. עם זאת, התרומות במטבעות אלו מעולם לא היוו מקור הכנסה ממשי שלה: בשנה האחרונה, שהסתיימה בקיץ שעבר (ויקימדיה מודדת שנה פיסקלית מיולי עד יוני), קיבלה הקרן 130,000 דולר בערך בשלושת המטבעות יחד – פחות מ-0.1% מכלל התרומות, שעמדו על כ-150 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מבחינתי הם יכולים גם להתנגד לשימוש בחמצן שאנשים צורכים.
    ששת. 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דפוקים צרי הבנה.
    סגור
  • 2.
    "מכה קשה לקריפטו"
    חנן 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא.. מסתבר שיש אנשים שלא אוהבים כסף
    סגור
  • 1.
    מי ירצה בכלל לתרום להם
    אנונימי 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי הם חושבים שהם, משנים סדרי עולם? גם ככה אף אחד לא מכיר בארגון שלהם. שיחפשו את עצמם במקום שהוא לא ארץ
    סגור