קריפטו

מטבע הקריפטו שקרס – הוקפא לחלוטין

המסחר בטרה, המטבע שאיבד בימים האחרונים 99.97% מערכו, נעצר לאחר שהחברה האחראית עליו טענה שהיא חוששת שגם מעט הכסף שהוא עדיין שווה יאבד לטובת מתקפות האקרים
יאיר מור |  6
הקריפטו מתרסק (צילום pexels, vecteezy)
Terraform Labs, החברה הסינגפורית המנהלת את הבלוקצ'יין של מטבעות הטרה (Luna) והטרה-דולר (UST) הקפיאה לחלוטין את פעילות הבלוקצ'יין של המטבעות, לאחר ששניהם קרסו לחלוטין בימים האחרונים.
 
החברה הודיעה על הצעד הדרמטי בטוויטר סמוך לשעה 19:15 לפי שעון ישראל. "מאמתי טרה החליטו לעצור את הבלוקצ'יין של טרה כדי למנוע מתקפות משילות בעקבות אינפלציה חמורה במטבע הטרה ועלות התקפה מופחתת מאוד", נכתב בציוץ שהועלה לחשבון הרשמי של המטבעות.
 
כפי שניתן לראות בציוץ, הסיבה שניתנה למהלך הדרמטי לא היתה הצלה של המטבעות מהמשקיעים המבוהלים, שמנסים למשוך אותם לפני שהשווי שלהם יירד לאפס וכך מקרבים אותו למצב הזה עוד ועוד, אלא סיכון למתקפה מוכרת בתחום הקריפטו: האקרים לוקחים הלוואות ענק לזמן קצר מאוד (מספר שניות עד דקות), קונים באמצעותן את רוב המטבעות מסוג מסוים, כך שרוב נכסי המטבעות יהיו בידיהם והם ייחשבו לבעלי "משילות" במטבע, ואז עורכים "הצבעה" בה הקול שלהם קובע להעביר את כל שאר נכסי המטבעות לרשותם. אז הם מחזירים את ההלוואות שלקחו, וגורפים את העודף לארנקים הפרטיים שלהם.
 
לפני הנקיטה בצעד הקיצוני הזה, שאמור היה לקחת לפי ציוץ נוסף של החברה "מספר דקות" אך נכון לתשע בערב לפי שעוננו עדיין לא הסתיים, התייעצה החברה עם הקהילה בשרת (מקביל לקבוצה) הדיסקורד שלה (דיסקורד היא אפליקציית תקשורת הפופולארית במיוחד בקרב גיימרים ומשקיעי קריפטו), והבטיחה להחזיר את האפשרות לסחור במטבעות לאחר שיכבו את אפשרות ה"סיכון" – אותה אפשרות שבאמצעותה יכולים תוקפים לערוך הצבעה שתעביר את כל נכסי המטבע לרשותם.
כפי שכבר דיווחנו מספר פעמים השבוע, המטבעות של בלוקצ'יין הטרה צנחו בימים האחרונים בחדות, לאחר שהמטבע צמוד-הדולר ירד אל מתחת לשווי של דולר וגרם לספירלה של פאניקה שהורידה את ערך הטרה, מה שהוריד עוד יותר את ערך הטרה-דולר וחוזר חלילה. נכון לתשע בערב לפי שעון ישראל, המטבע צמוד הדולר שווה בפועל 37 סנט בלבד, בעוד טרה איבד כ-99.97% מערכו, מ-62 דולר בתחילת השבוע לפחות משני סנטים למטבע.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בקרוב בכל הקריפטו
    ג'ימי 05/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קריפטו זה corruption?
    סגור
  • 5.
    הקריפטו זה ההונאה שתירשם בהיסטוריה
    אבי 05/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והילדים שלנו ילמדו על ההונאה הזאת כמובן שבהתחלה היו כאלה שיתעשרו אבל זה הגאונות כדי למשוך את התותחים הכבדים שישקיעו את המיליארדים שלהם ואז תבוא הנפילה הגדולה ...
    סגור
  • 4.
    נגמר הבלוףףףףף עוד פירמידה.
    משה 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    היי ברור שזה בלוף
    סגור
  • 3.
    יום ההתפכחות מתקרב
    גבי ל. 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש תקווה שמשהו ומישהו יעצור את הפסיכוזה הזו סביב המטבעות הוירטואליים והבלוקצ'יין. כל מה שהמטבעות האלו עושים סה לספק עוד כסף לעולם הכסף השחור. המשך התהליך בסוף ירושש את הארגונים שצריכים לספק לנו שרותים חיוניים ואז בעלי הכאילו מטבעות לא יושיעו כי הם לא אחראים לכלום
    סגור
  • 2.
    קזינו (ל"ת)
    אורי 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    בגדי נשים - HTOFASHION
    שרון 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגדי נשים - HTOFASHION , חפשו בגוגל ותמצאו בגדים הכי יפים שיש!
    סגור