קריפטו

פאניקה בקריפטו: המטבעות קרסו, הבורסות נאלצו לנקוט צעד קיצוני

מטבעות הקריפטו המשיכו ליפול במהלך הלילה, והמגמה גרמה לשני מטבעות מרכזיים לצלול בחדות כזו שהבורסות המובילות נאלצו לעצור את האפשרות לסחור בהם

יאיר מור |  7
הקריפטו מתרסק (צילום pexels, vecteezy ,freepik)
ביננס, בורסת הקריפטו המובילה בעולם, הודיעה הבוקר (שלישי) על עצירת המסחר בשניים ממטבעות הקריפטו הבולטים בעולם בחודשים האחרונים, לאחר שבמהלך הלילה צנחו בחדות וגרמו להמוני משקיעים מבוהלים לנסות למשוך את כספם וליצור עומס חסר תקדים על הרשת. גם הבורסות המרכזיות Kraken ו-CoinList ביצעו פעולות דומות.
שני המטבעות הללו הם אלה המהווים חלק מרשת הבלוקצ'יין טרה (Terra) – המטבע הראשון הוא טרה (LUNA) והמטבע השני הוא TerraUSD (UST). ב-5:20 לפי שעון ישראל עצרה ביננס את המסחר בשני המטבעות, ושעה ורבע אחר כך הודיעה רשמית כי הצעד הקיצוני הזה ננקט בשל "נפחי משיכות גבוהים" שגרמו ל"איטיות ועומס ברשת". החברה הבטיחה להמשיך את המסחר במטבעות "תוך זמן קצר", אך עד כה – 5 שעות מאוחר יותר – הקנייה והמכירה שלהם עדיין מושבתות.
 
המהלך המאוד לא שגרתי הגיע לאחר ש-UST, שהוא מה שנקרא StableCoin – מטבע ששוויו אמור להיות תמיד דולר אמריקאי אחד – צנח בחדות לשווי של 65 סנט בלבד, במקביל לירידות של כמעט סנט אחד בשני המטבעות הגדולים ביותר מסוג זה – Tether (USDT), שירד ל-99.4 סנט, ו-USD Coin (USDC), שירד ל-99.1 סנט. משמעות הדבר היא שאמינותם של מטבעות הביניים, שאמורים להוות מתווכים בין כסף מדינתי לבין השקעות קריפטו, מתערערת לאור הצניחה של תחום הקריפטו כולו – והדולר של טרה, שהקשר בינו לבין גיבוי כספי אמתי הוא הרופף ביותר בין המטבעות הללו, היה הקרבן הגדול של התובנה הזו.
גם המטבע האחר של טרה, הנקרא רשמית באותו שם, אם כי הסימן שלו הוא "לונה" (כפי שציינו בעבר, מדובר בבדיחה – "טרה" היא המילה הלטינית לארץ ו"לונה" לירח), צנח בחדות ואיבד מערכו כ-45%, מה שהביא אותו ממחיר של מעל 60 דולר אתמול לפחות מ-25 דולר הבוקר.
החשבון הרשמי של טרה בטוויטר ביקש מהסוחרים: "אם אתם משתמשים בתשתית הציבורית, אנא אל תעמיסו עליה כרגע, מאחר שאנו חווים רמות גבוהות באופן טבעי של נפחי מסחר. אנא היו זהירים בשימוש בתשתית הציבורית שלנו". כמו כן, הארגון ביצע העברות ביטקוין בניסיון לתת גיבוי יציב יותר למטבעות שלו, אך העתודות שלו איבדו הלילה כ-85% מערכן.
נכון ל-10 בבוקר מחיר TerraUSD, שכזכור מיועד להיות תמיד דולר בדיוק, הוא 93 סנט בלבד, ושווי השוק שלו חזר לראשונה זה כשבועיים אל מתחת לזה של המטבע צמוד-הדולר של ביננס (16.65 מיליארד לעומת 17.2 מיליארד דולר, בהתאמה).
גם המטבעות המרכזיים עברו יממה קשה, כאשר ביטקוין ירד בארבעה אחוזים ושליש והגיע לראשונה מאז יולי 2021 לרף ה-30,000 דולר למטבע לפני שחזר מעט מעלה אל 32,180 דולר, ואילו את'ריום ירד ביותר משני אחוזים ורבע ל-2,313 דולר, גם זה שיא שלילי מאז יולי שעבר, וחזר מאוחר יותר ל-2,413 דולר. גם ביננס קוין צנח לשפל שלו מאז השבוע האחרון של יולי, ונכון ל-10 בבוקר נמצא בשווי נמוך ביותר מ-5.5% לעומת אתמול – 327 דולר.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    זה סופו של כל בלון... (ל"ת)
    אריה 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    מי שזורע רוח, קוצר סופה....
    אופיר 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כסף קל. בודדים מרוויחים והעדר מפסיד.
    סגור
  • 4.
    תזכרו ותרשמו ההונאה הכי גדולה בהיסטוריה = קריפטו
    גיל 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כמובן שייש כאלה שיתעשרו ככה זה בהתחלה בדומה לפרמידה ואז בו בום העקיצה הגדולה תעשו טובה לעצמכם תשאירו החראה הזה לנוכלים שהם יתגלגלו בין עצמם
    סגור
  • 3.
    מטבעות הפייק יעלמו (ל"ת)
    חני 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    זהב
    Majid Ali 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בהתחלה אמרו שמטבעות הקריפטו ישמרו על הערך התברר שהכל בלוף. להשקיע רק בזהב כמו שאמרה סבתא שלי.מתברר שהיא יותר מבינה מכל הכלכלנים?
    סגור
  • לזהב יש דרישה
    מושיקו 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יש לעשות עם קריפטו? :)
    סגור
  • 1.
    מה שהיה אם מיידוף זה כלום
    רוברט 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מה שהיה אם מיידוף זה כלום לאומת הפירמידה הזאת, שאלוהים יעזור למושקעים
    סגור