תרבות ופנאי

בכמה נמכר הציור האייקוני של מרילין מונרו?

ציור אחד מסדרת דיוקני המשי המפורסמים של מרילין מונרו שנוצרו ע"י אמן הפופ אנדי וורהול, נמכר במכירה פומבית במחיר שיא
מערכת ice | 
אנדי וורהול וההדפס של מרלין מונרו (צילום יוטיוב/ Great Art Explained)
דיוקן המשי המפורסם של אנדי וורהול משנת 1964 בו מצוירת במגוון צבעים השחקנית מרילין מונרו, נמכר ב-195 מיליון דולר במכירה פומבית, וקבע שיא חדש ליצירות אמנות של המאה ה-20 באמריקה. Shot Sage Blue Marilyn הוא אחד מהדיוקנאות בסדרה שוורהול יצר של השחקנית לאחר מותה ב-1962, ומאז הפך הדיוקן לאחת היצירות המוכרות ביותר של הפופ-ארט.
הדיוקן מוחזק באוסף של סוחרי האמנות השוויצרים תומס ודוריס עמאן, ונמכר על ידי כריסטי'ס במכירה פומבית בניו יורק אתמול (שני). הערכות מוקדמות המכירה הגיעו עד ל-200 מיליון דולר. הציור נמכר במחיר של 170 מיליון דולר. עמלות נוספות העניקו לו מחיר סופי של 195 מיליון דולר.
  
המכירה שברה את השיא הקודם של יצירת אמנות שנעשתה במאה ה-20, שנקבעה על ידי ציורו של פבלו פיקאסו מ-1955 Les Femmes d'Alger (גרסה O), שנמכרה ב-179.4 מיליון דולר, כולל עמלות, ב-2015. היא גם הפכה לאמריקאית היקרה ביותר, שיא שהחזיק בעבר ציור משנת 1982 של ז'אן מישל בסקיאט, שנמכר ב-110.5 מיליון דולר ב-2017.
"Shot Sage Blue Marilyn היא הפסגה המוחלטת של הפופ-ארט האמריקאי", אמר אלכס רוטר, ראש תחום האמנות של המאה ה-20 וה-21 בכריסטיס, בהצהרה שהכריזה על המכירה. "הציור חורג מז'אנר הפורטרטים, מחליף את האמנות והתרבות של המאה ה-20."
וורהול הוא מחלוצי תנועת הפופ ארט האמריקאית, שמקור שמה במילה Popular – פופולרי. תנועה אמנותית זו עוסקת בקשר בין האמנות לתרבות הפופולרית. וורהול חי בארצות הברית המתועשת של המאה ה-20, ארץ שפיתחה בהדרגה אהבה אובססיבית למותגים ולכוכבים. אמנותו טישטשה את הגבולות המוכרים בין מוצרים תעשייתיים לאמנות. הוא צייר, תוך שימוש בצבעים תעשייתיים, את כוכבי הרגע ומוצרי צריכה ידועים כבקבוקי קוקה-קולה ומרק בפחיות, יצירות שהציגו כאמנות. וורהול אף שכפל את עבודותיו פעמים רבות, בדומה לייצור תעשייתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה