TOP 5

הציורים היקרים ביותר בהיסטוריה: אלו המחירים ששולמו עבור היצירות

הם נוצרו ברובם במאות הקודמות, ועם השנים הוערכו יותר ויותר ונמכרו במיליוני דולרים. אלו חמשת הציורים היקרים בהיסטוריה
מערכת ice | 
ציור (צילום freepik)
1. מושיע העולם (SALVATOR MUNDI), לאונרדו דה וינצ'י
מחיר: 450.3 מיליון דולר
היצירה הזו של ליאונרדו דה וינצ'י שצוירה במאה ה-15 הוזנחה לפעמים בגלל הספק בדבר האותנטיות שלה. עולם האמנות עדיין חלוק בשאלה אם זו עבודתו האמיתית של דה וינצ'י או עבודתו של אחד מתלמידיו המוכשרים. בלי קשר, הוא הכניס סכום נכבד של 450 מיליון דולר במכירה פומבית של "כריסטיס" בשנת 2017.

מושיע העולם
הציור מראה את ישו בתלבושת מתקופת הרנסאנס כשהוא נושא ברכה עם יד ימין ושתי אצבעות מורמות, יד שמאל אוחזת בכדור בדולח המסמן את תפקידו כמושיע העולם ושליט היקום ואת "הכדור הגבישי" של השמים, כפי שהוא נתפס במהלך הרנסאנס.
היצירה נקנתה על ידי נסיך הכתר של ערב הסעודית, השייח' מוחמד בן סלמאן אל סעוד, באמצעות שר התרבות שלו. הציור היה אמור להיות מוצג במוזיאון הציור של אבו דאבי, אולם מאוחר יותר הוחלט לשמור אותה לתצוגה במרכז התרבות העתידי של סעודיה באל אולה. כך לפי הוול סטריט ג'ורנל.
 
2. מחלף (INTERCHANGE), וילם דה קונינג
מחיר: 300 מיליון דולר
נוצר בשנת 1955 על ידי הצייר האמריקאי-הולנדי וילם דה קונינג, שידוע בסגנון האקספרסיוניסטי, 'מחלף' היה אחת מיצירות הנוף המופשטות הראשונות שלו. בספטמבר 2015 הציור נמכר לקנת' גריפין, מנכ"ל קרן הגידור Citadel תמורת 300 מיליון דולר. כרגע הוא מוצג בהשאלה במכון לאמנות של שיקגו.

מחלף 
קונינג היגר מהולנד לאמריקה ותיאר את הסיפוק שלו מהמגורים בעיר ניו-יורק: "אני מרגיש יותר בבית בעיר ניו יורק, אין לכך שום התייחסות חברתית. זה רק שהרחובות כל כך שקטים לעזאזל. כלומר אתה לא יכול למצוא כלום. אולי זה קשור לחינוך שלי, אני לא יודע, אבל אני נמצא בעיני האדם הממוצע. אני (לא ארצה) לעלות לאולפן שלי בקדילק."
'מחלף' היא אחת היצירות שהתייחסו ככל הנראה למגוריו במרכז העיר.
 
3. שחקני הקלפים (THE CARD PLAYERS), פול סזאן
מחיר: כ-250 מיליון דולר
נוצר בסוף המאה ה-19 ע"י הצייר פול סזאן. סזאן יצר סדרה של 5 ציורים של שחקני הקלפים, הציור הנ"ל נחשב לנקודה שבה הוא זכה להערכה הגדולה ביותר. הקונים של היצירה היו משפחת המלוכה של קטאר בשנת 2011. יש עוד 4 יצירות שכותרתן זהה, והן ממוקמות במוזיאון המטרופוליטן לאמנות, מוזיאון ד'אורסיי, קורטולד וקרן בארנס.

שחקני הקלפים
ביצירות מתוארים איכרים מפרובאנס מעשנים ומשחקים בקלפים. כל השחקנים ביצירות הם גברים ומבטם מוטה לכיוון הקלפים שהם מחזיקים בידיהם. ניכר כי השחקנים מרוכזים במשחק, והתקשורת הדרמטית ביניהם מתבצעת דרך הקלפים. סזאן התאים את הסגנון לציוריו, ובמקום דמויות רועשות והתרחשות דרמטית הוא צייר אנשים פשוטים באווירה נינוחה.
 
 
4. מתי תינשאי? (NAFEA FAA IPOIPO), פול גוגן
מחיר: כ-210 מיליון דולר
הציור המעניין הזה הושלם על ידי פול גוגן בשנת 1892, בתקופה הפוסט-אימפרסיוניסטית. הוא מציג שתי נשים מהאי טהיטי, שם בילה גוגן זמן מה. לפי הדיווחים, הוא נמכר למשפחת המלוכה של קטאר ב-2014.

מתי תינשאי? 
כשגוגן נסע לאי טהיטי הוא קיווה למצוא גן עדן שבו הוא יוכל לצייר אומנות פרימיטיבית, וזאת בניגוד לצרפת ששם נדחו יצירות מסגנון הפרימיטיביזם. בהגיעו לשם הוא גילה כי המקום אינו כפי שציפה; האי עבר תהליכי קולוניאליזם במאה ה-18 ולמעשה, בשלב שבו גוגן הגיע לאי כבר רוב התרבות הפרימיטיבית נעלמה. למרות זאת, הצייר צייר את הנשים הילידות בעירום, בלבוש מסורתי אך גם בלבוש מערבי כמו את הנערה שנמצאת מאחור ביצירה.
5. (NUMBER 17A) ציור מספר 17A
מחיר: כ-200 מיליון דולר
נוצר בשנת 1948 ע"י ג'קסון פולוק, אחד הציירים האקספרסיוניסטים המופשטים המפורסמים ביותר בכל הזמנים. הציור שלו 'מספר 17a' נקנה גם הוא ע"י קנת' גריפין, שקנה את 'מחלף'.
הציור הוא צבע שמן על לוח סיבים והוא נוצר בטפטוף, התזת צבע על משטח אופקי. הוא צויר שנה לאחר שג'קסון פולוק הציג לעולם את טכניקת הטפטוף שלו. היצירה הוצגה במהדורת אוגוסט 1949 של Life שהפכה את ג'קסון פולוק למפורסם.

ציור מספר 17A
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה