תרבות ופנאי

ביטוח לאומי בסיוע לעשרות אלפי ישראליות: מי הזכאיות להטבה?

אושר בטרומית: דמי לידה לעצמאיות תוך מתן זכות לעבודה חלקית מביטוח לאומי. מה התנאים לזכאות?
מערכת ice | 
ביטוח לאומי (צילום unsplash, pixabay, Magma Images)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי של חברת הכנסת קרן ברק והצעה דומה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס. 20 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.
 מוצע לקבוע כי על אף האיסור לעבוד בתוך תקופת הלידה וההורות - עובדת שהיא עצמאית תהיה זכאית לדמי לידה גם אם היא ממשיכה לעבוד בתקופה הלידה במשלח ידה או עסקה בהיקף שאינו עולה על 40 שעות בחודש, אם היא עבדה כעצמאית בתקופה של 12 חודשים רצופים ואם העסק שבבעלותה הוא עסק קטן או זעיר.
 
בדברי ההסבר נכתב: "חוק הביטוח הלאומי אוסר על נשים לעבוד בזמן תקופת הלידה וההורות. כ-10% מהנשים העובדות הן עצמאיות שאינן יכולות לעמוד באיסור הגורף נוכח החובה שלהן לדאוג לפעולות שוטפות הכרוכות בניהול עסק כמו תשלום משכורות, תשלום שכר דירה ולעתים אף פתרון בעיות אד הוק. האמור לעיל משמעותי אף יותר נוכח קשיי ההישרדות של העסק בהיעדרן. 
במטרה לסייע לאותן נשים עצמאיות בעלות עסקים, מוצע לאפשר לנשים אלו לעבוד כ-40 שעות בחודש – מספר שעות המהווה פחות מרבע ממשרה מלאה, ובכך לאפשר הגדלה של שיעור הנשים העצמאיות, לעודד יציאת נשים לשוק העבודה העצמאי, ולאפשר להן להמשיך ולהפעיל את עסקן גם במהלך תקופת הלידה וההורות, בלי לאבד את זכאותן לדמי לידה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה