קריירה ולימודים

חופשת לידה לאבות בתשלום מלא? אלו התנאים

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי מקדמים חקיקת חופשת לידה לאבות בתשלום. במסגרת המתווה תינתן חופשת לידה לאבות החל מהשבוע ה-15 ללידה, בתנאי שהאישה תחזור לעבודתה. מיכאלי: "גאה להיות חלק ממשלה שעושה צעדים למען שוויון מגדרי ושוויון אזרחי"
מערכת ice |  1
אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי, הודיעו היום (רביעי) על קידום חקיקה של חופשת לידה לאבות בתשלום מלא בתנאי שהאישה תחזור לעבודתה, כחלק מתקציב המדינה הקרוב. במסגרת המתווה הצפוי תינתן חופשת לידה לאבות החל מהשבוע ה-15 ללידה. המתווה המלא יסוכם עד להגשת התקציב לממשלה ב-16 ביוני. סוכם כי היא תימשך לפחות 14 יום. 
הצעד החקיקתי נועד לצמצם את פערי השכר בין גברים לנשים בשוק העבודה ולאפשר לאבות את הזכות להורות פעילה ולקשר קרוב שבין אב לתינוק/ת, וכן לאפשר לכל ילדה וילד את הקשר הקרוב עם שני ההורים.
המתווה החדש צפוי להיות מאושר במסגרת תקציב המדינה הקרוב ויחל משנת 2023. תנאי הזכאות לאבות יהיה זהה לזה של נשים ויעמוד על 10 חודשי עבודה מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה, או 15 חודשים מתוך 22 החודשים האמורים.
צעד זה מתווסף לשורת צעדים שמקדמת הממשלה לשילוב נשים בשוק העבודה ולצמצום הפערים בגיל הרך, בדגש על התאמת גיל הפרישה מעבודה של נשים לעלייה בתוחלת החיים.
על פי מחקר שנערך באגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שכרן של אימהות לאחר לידת הילד הראשון צונח בכ-30%, בעיקר בשל צמצום היקף המשרה. גם עשור לאחר מכן היא נמוכה בכ-28% ביחס לאבות.
במסגרת המחקר הומלץ מפורשות על יישום מתווה חופשת לידה לאבות כפתרון אפשרי לצמצום הפערים המגדריים בטווח הארוך. 
מבחינה עולמית, גם ארגון ה-OECD ממליץ על תקופת לידה לאבות ככלי מדיניות מרכזי לצמצום פערי השכר המגדריים. בנוסף, חופשת לידה לאבות תאפשר חזרה מהירה יותר של האם לשוק העבודה, ונמצא כי זמן הטיפול הצמוד של האב מיטיב עם התינוק/ת ומקדם את חוסנם והתפתחותם. חופשת הלידה לאבות גם מקטינה את התמריץ השלילי להעסקת אימהות, שעדיין קיים.
 
שר האוצר ליברמן: "מדינת ישראל צריכה תקציב והכלכלה הישראלית צריכה וודאות. אני שמח להוביל יחד עם השרה מרב מיכאלי מתן חופשת לידה לאבות בתשלום מלא. הצעד יאפשר לאבות את הזכות להורות פעילה ולקשר קרוב יותר עם התינוק או התינוקת ויקטין את התמרוץ השלילי להעסקת אימהות. אזרחי ישראל יודעים שיש כאן ממשלה שדואגת להם, לרווחתם ומשדרגת באופן משמעותי את איכות החיים שלהם".
שרת התחבורה אמרה: "מאוד נדיר שיש דבר אחד, שינוי אחד שיכול להשפיע על הרבה חזיתות בבת אחת. חופשת לידה לאבות היא שינוי בדיוק כזה. בחופשת הלידה מתחזק הקשר בין הורה לילדה או הילד, גם מתעצבים התפקידים המגדריים וגם עולם העבודה מתעצב בחופשת הלידה. עכשיו הם יתעצבו באופן שוויוני בהרבה״.
עוד הוסיפה מיכאלי דברי תודה לליברמן "שהופך כל יום יותר ויותר שותף למאבק לשוויון. אני גאה להיות חלק מממשלה שעושה צעדים כל כך משמעותיים למען שוויון מגדרי ושוויון אזרחי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קמטים
    לבנה עם קמטים 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא בחר בך.... אל תיהי גאה... תתפארי בסבא שלך הצדיק...........
    סגור