דיגיטל וטק

הסוד למיתוג טכנולוגי מנצח: אלו המותגים שמצליחים לרגש וליצור עניין

בעידן שבו כל טכנולוגיה מבטיחה להיות מהירה, חכמה ומדויקת יותר, המותגים שבאמת נחרטים בזיכרון הם אלה שמצליחים לגעת. במבחן המציאות, חברות טכנולוגיה רבות מתקשות לשלב שפה רגשית בתהליך המיתוג
מיכל גת | 
יוניקורן-אילוסטרציה AI
האתגר במיתוג של חברות טכנולוגיה אינו מצוי בתהליך הטכני אלא דווקא בתהליך הטמעת הרגש. כמעט כל מותג טכנולוגי נבנה סביב מסרים רציונליים: ביצועים, יכולות, אלגוריתמים, תכונות.
זוהי השפה הטבעית של עולם ההייטק: שפתם של מהנדסים, אנשי מוצר, מדענים ורופאים. אך שפה זו, מדויקת ככל שתהיה, לא מספיקה כדי לייצר חיבור. בסופו של דבר, בצידו השני של כל ממשק יושב אדם.
זה  בדיוק לב האתגר (וההזדמנות) של מיתוג טכנולוגי מודרני: לא לוותר על הדיוק, אלא להוסיף לו משמעות. לא להפחית מהמורכבות, אלא לתרגם אותה לרגש, להשראה ולתחושת שליחות.
הרגש לא סותר את האמינות – הוא מעמיק אותה
בתחומים טכנולוגיים, במיוחד כאלה המאופיינים ברמת מורכבות גבוהה, עצם הרעיון של “מיתוג עם נשמה” עלול להישמע כמעט זר. אם את/ה מפתח/ת מערכת בינה מלאכותית לאבחון רפואי מוקדם, פלטפורמה לניהול איומים קיברנטיים או פתרון אופטי מבוסס חיישנים, האם באמת יש מקום לדבר על “מה הסיפור”?
הרבה אנשי מוצר ויזמים חוששים להכניס אלמנטים רגשיים לשיח מחשש שייפגעו ברצינות או באמינות. בפועל, ההפך הוא הנכון. מותג טכנולוגי שמספר סיפור אנושי, שמדבר גם ללב ולא רק לשכל - נתפס דווקא כעמוק, בוגר ומחובר יותר. מיותר לציין, כי גם משקיעים, רופאים, קציני שטח ומקבלי החלטות חיים בעולמות רוויים במסרים טכניים. מה שמייצר זכירות, חיבור ורצון להקשיב, הוא דווקא מה שמצליח לגעת.
NovaSight - מטכנולוגיה לטלסקופ של חלומות:
אחת הדוגמאות שממחישות את הכוח של מיתוג עם נשמה מגיעה מ- NovaSight - סטאר-אפ ישראלי שפיתח מערכת ייחודית לטיפול בעין עצלה אצל ילדים. על פניו, הסיפור הוא טכנולוגי גרידא: מעקב אחר תנועות עיניים בזמן צפייה בתוכן ויזואלי, עם אלגוריתם שמאמן את שרירי העין.
במקום לדבר על פיקסלים, דיבר המותג על חלומות. כל ילד שמקבל את הטיפול חוזר לראות, לחוות, לדמיין עתיד. הדוגמה שסחפה משקיעים, רופאים ושותפים הייתה של ילדה שרצתה להיות אסטרונאוטית ועכשיו, בזכות NovaSight, זה שוב נראה אפשרי. הסיפור עבד דווקא מול קהל B2B שכולו טכני, מקצועי וספקן. על אף זאת, זה קהל היעד שהביע התרגשות, הקשבה וזיכרון מלא של הסיפור שהוצג. 
ביטחון עם לב פועם
גם בתחומים ביטחוניים, שנחשבים למרוחקים במיוחד מכל רגש, התמונה דומה. בתהליך מיתוג עבור חברה שמפתחת מערכות שליטה ובקרה מבצעיות, השיח הראשוני נסוב כולו סביב “שיפור קבלת החלטות”, “שליטה במידע” ו-”ניהול תרחישים בזמן אמת”. שפה קרה, מדויקת אך מרוחקת.
כשהקשבנו למשתמשים עצמם קצינים בשטח, מקבלי החלטות ברגעי אמת עלה הצורך האמיתי: לא שליטה לשם שליטה, אלא תחושת ביטחון. הוודאות שמישהו מגבה אותך, הידיעה שאתה לא לבד. כך, נולד מיתוג שדיבר על שקט מבצעי, על ביטחון אישי במובן הפסיכולוגי. ההשפעה הייתה ניכרת: בתקשורת השיווקית, באמון הלקוחות ואפילו בתחושת הגאווה של העובדים.
איך עושים את זה?
כדי להכניס נשמה למותג טכנולוגי, נדרש שינוי גישה. זה לא תהליך של תרגום אלא של הקשבה.
הנה ארבע שאלות מפתח שכל מותג טכנולוגי צריך לשאול את עצמו:
• איך נראה העולם לפני שהמוצר קיים?
• למי הוא באמת עוזר?
• איזו תקווה הוא מייצר?
• מה הערך האנושי – מעבר לערך הפונקציונלי?
כשיש תשובות אמיתיות, ניתן לבנות על פיהן סיפור, שפה "מותגית", מסרים, טון דיבור וזהות ויזואלית. זהו תהליך שמחבר בין אסטרטגיה, עיצוב ורגש ויוצר מותג שלא רק פותר בעיה, אלא גם נוגע בלב.
לסיכום: מיתוג עם נשמה הוא יתרון תחרותי
בעולם טכנולוגי תחרותי, קל ללכת לאיבוד בין פיצ’רים, ביצועים וגרפים. אבל מי שרוצה לבלוט לא יכול להרשות לעצמו לדבר רק אל הראש. מותג טכנולוגי שמחבר בין שכל לרגש ובין דיוק למהות, יוצר זכירות, בונה אמון, מייצר שיח, מגייס שותפים ומוביל שינוי.


הכותבת היא מיכל גת, מנכ"לית ושותפה ב-Titan Branding - סוכנות מיתוג שמתמחה העולם הטכנולוגיה הגלובאלית. (צילום: סהר אורן)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה