דיגיטל וטק

סערה בחברת הסלולר: מענישה לקוחות שהתלוננו נגדה?

דיווחים חדשים טוענים כי ענקית התקשורת האמריקנית Verizon מפעילה רשימה שחורה פנימית, ומענישה לקוחות שהתלוננו נגדה. האם פגעה בדירוג האשראי של הלקוחות במכוון?

רפאל בן זקרי | 
ורייזון (צילום אילוסטרציה, AI)
ענקית התקשורת האמריקנית Verizon עומדת במרכז סערה חדשה, לאחר דיווחים לפיהם היא נוקטת צעדים עונשיים כלפי לקוחות שפונים לרשויות ממשלתיות בתלונות נגדה. על פי תלונה שפורסמה, לקוח שפנה לתכנית גישור הצרכנים של משרד התובע הכללי בוושינגטון דיווח כי לאחר הפנייה Verizon הכניסה אותו לרשימה שחורה פנימית.
על פי אותו לקוח, ההשלכות היו מרחיקות לכת: החברה לא רק שסירבה להעניק לו שירותים נוספים, אלא אף פעלה לכאורה לפגוע בדירוג האשראי שלו על ידי "החייאת" חוב ישן שכבר שולם. מהלך כזה הופך את החוב לחוב חדש בעיני מערכות דירוג האשראי, ומקשה על קבלת הלוואות או מוצרים פיננסיים בעתיד.
הלקוח הציג ראיות, כולל דוא"ל פנימי שלטענתו נשלח בתוך החברה עם הוראות להכניסו לרשימה שחורה. בתגובה רשמית שנמסרה לרשויות, Verizon טענה כי פעלה לפי חוקי הדיווח הפדרליים (FCRA) – אשר, לדבריה, אינם מאפשרים להסיר פריטים שליליים מדוח האשראי גם אם החוב שולם, וזאת כדי להימנע ממה שמכונה "Pay-for-delete". אולם מומחים מדגישים כי החוק אינו אוסר מפורשות על הסכמות מסוג זה, ונראה ש-Verizon נקטה בגישה מחמירה במיוחד – ובמיוחד כשמדובר בחוב זניח ובעסקה פשוטה.
הטענה לקיום רשימה שחורה סודית, והנכונות להעניש לקוחות על עצם פנייה לרשויות, מעוררת שאלות חמורות בנוגע להתנהלות החברה מול לקוחותיה ומול רגולטורים. Verizon מצידה טרם הגיבה פומבית לטענות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה