דיגיטל וטק

איבד 200 אלף עוקבים: נחסם מהפלטפורמה המוכרת ומשיק מתחרה

גלב קוזנצוב, מהשמות הגדולים בעולם העיצוב, נחסם לצמיתות מפלטפורמת עיצוב מוכרת, בעקבות שינויי מדיניות, ואיבד גישה למאות מיליוני עוקבים. עכשיו הוא מגייס כסף לפלטפורמה חדשה שתתחרה בה. האם זה יצליח לו?
רפאל בן זקרי | 
פלטפורמת המעצבים Dribble (צילום אילוסטרציה, AI)
גלב קוזנצוב, אחד השמות המזוהים ביותר עם קהילת המעצבים העולמית, נחסם השבוע לצמיתות מפלטפורמת העיצוב Dribbble בעקבות הפרת מדיניות חדשה, המגבילה קשר ישיר עם לקוחות מחוץ למערכת. קוזנצוב, מייסד סטודיו Milkinside שעבד בעבר עם אפל, גוגל, אמזון וחברות נוספות, איבד את חשבונו האישי שכלל למעלה מ-200 מיליון עוקבים ואלפי עבודות שצבר לאורך 15 שנה.
בתגובה, קוזנצוב פתח במהלך יזמי חדש ומגייס בימים אלה הון ראשוני להקמת פלטפורמה מתחרה. לדבריו, השירות החדש לא ינסה לשכפל את Dribbble אלא יתמקד ביצירת מרחב מקצועי למעצבים, שישלב כלים מבוססי בינה מלאכותית לצרכים כמו יצירת השראה, תרגום רעיונות לוויזואליות מתקדמות, ותמיכה בפרויקטים, גם עבור משתמשים נטולי הכשרה פורמלית.
המהלך מגיע על רקע שינוי אסטרטגי ב-Dribbble, שנמצאת כיום תחת הנהלה חדשה והחלה לפעול כמרקטפלייס סגור. המודל החדש מחייב את הלקוחות לשלם למעצבים אך ורק דרך הפלטפורמה, ומונע מהמעצבים לשתף פרטי יצירת קשר עם לקוחות לפני ביצוע עסקה.
לפי מנכ"ל Dribbble, המעצב קיבל אזהרות חוזרות, אך המשיך להפר את התנאים. בקהילת העיצוב הדיגיטלי, התגובה למהלך החריף הייתה סוערת. קוזנצוב, מנגד, מבקש לתעל את המאבק לפלטפורמה חיובית: "אנחנו צריכים לחשוב מחדש על הדרך שבה אנחנו משקיעים את הזמן והעבודות שלנו בפלטפורמות חיצוניות", אמר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה