דיגיטל וטק

עובדי גוגל היהודים דורשים מהמנכ"ל לנתק קשרים עם ישראל

במכתב פומבי דורש ארגון חדש של עובדים יהודים בגוגל לאמץ באופן מוחלט את הנרטיב הפלסטיני, להשקיע בארגונים פלסטיניים ולבטל חוזים עם צה"ל ועם מוסדות נוספים בישראל
יאיר מור |  13
גוגל
הביקורת על ישראל מגיעה לגוגל: עובדים בחברה מחתימים מאות עמיתים וגולשים אקראיים על מכתב בו הם דורשים שהחברה תאמץ את העמדה הפלסטינית, תגנה את ישראל ותנתק קשרים איתה.
המכתב ממוען למנכ"ל, סונדאר פיצ'אי, ולשאר ההנהלה, ובו 5 דרישות עיקריות: הראשונה היא דאגה ל"בקשותיהם של עובדי גוגל פלסטינים" - "פלסטינים מושפעים רבות מהאלימות הקולוניאליסטית הצבאית הקורית באזור. אנא ענו לבקשותיהם של עובדי גוגל הפלסטינים והפכו את קולם למרכזי מכאן והלאה"; השנייה היא "ממנו ארגוני זכויות פלסטינים והבטיחו שכל תמיכה למאמצים הומניטריים ישראלים תאוזן בתמיכה לפעולות זכויות אדם וסיוע המובלים על ידי פלסטינים"; השלישית היא "הצהרה ברמת החברה שתכיר באלימות בפלסטין ובישראל, שחייבת לכלול הכרה ישירה בנזק שנגרם לפלסטינים על ידי אלימות הצבא והכנופיות הישראלים"; הרביעית היא לדחות כל הגדרה לאנטישמיות שכוללת ביקורת על ישראל, כך שמותר יהיה לטעון נגד המדינה כל טענה שהיא מבלי להיחשד בשנאת יהודים; והחמישית היא "בדיקה של כל החוזים העסקיים והתרומות הארגוניות של אלפבית (חברת האם של גוגל) ועצירתם של חוזים עם מוסדות התומכים בהפרות ישראליות של זכויות פלסטינים, כגון צה"ל".
את המכתב יצר ארגון שקורא לעצמו "הגלות היהודית בטכנולוגיה", והוקם לפי כל הסימנים רק אתמול. הארגון טוען שהוא קם כמשקל נגד ל-Jewglers, ארגון עובדי גוגל היהודים, שמקדם לכאורה מטרות פוליטיות ישראליות ו"אינו מקום בטוח להביע עמדות אנטי-ציוניות". הקבוצה החדשה מתנגדת לציונות (כלומר לקיומה של מדינת ישראל), ותומכת ברעיון לפיו יהודים חייבים לחיות מפוזרים תחת חסותן של מדינות זרות בלבד.
דוברות גוגל לא הגיבה לדיווח על המכתב באתר The Verge, אך לא סביר לחשוב שתיענה לדרישות במכתב, במיוחד לאור העובדה שרק בחודש שעבר זכתה במכרז "נימבוס" של ממשלת ישראל, במסגרתו צפויה החברה להשקיע למעלה ממיליארד שקל בהקמת תשתית ענן מקומית שתשמש את הממשלה ואת צה"ל.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    חרם על ישראל
    שלום 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם רציתי להזכיר לכם כי לא קיים עם פלסטיני ואם הוא קיים העם הזה. הוא חוטב עצים ושואבי מים עם ללא שום הישג במדע ולעולם לא יגיעו לרמה של הישראלים והיהודים לכן אם גוגל תתנקם בישראל או ביהודים היא הראשונה שתפגע
    סגור
  • 11.
    למה שזה יעניין את ההנהלה?
    גל 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקשר עם ישראל הוא כלכלי, ומדינה שכנראה שווה להשקיע בה בהייטק. 2 המייסדים הם יהודים - לא יודע מה עמדותיהם ביחס לישראל. למה באמת שיבטלו קשרים עם הממשלה ועם צהל? באמת חשבתי כשהייתי בצבא, איך זה שלגוגל אין בעיה עם קשר עם צהל, מבחינת הצרות שיהיו להם תדמיתית עם שונאי ישראל. כנראה התשובה היא, שפשוט אף אחד לא באמת יחרים אותם על זה, כי בסופו של דבר איכות המוצר קובעת, כפי שאף אנטיציוני לא באמת מחרים את ישראל נכון (למי שלא מכיר את הסרטונים של ישראלים שמסבירים איך להחרים נכון מוצרים מתוצרת ישראלית). גם, איך בדיוק גוגל תעבוד עם הפלסטינים, אין להם חשמל, אין אינטרנט, בטח לא בעלי השכלה מספקת להיות הייטקיסטים. לפחות לא בעזה. זכור לי שהייתה כתבה לפני שנים בטלוויזיה על חברות תוכנה ברמאללה.
    סגור
  • 10.
    היהודים הם האויבים הכי גדולים של ישראל
    יעקב 05/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בושה שאלו יהודים השמאל היהודי זה הדבר הכי בזוי
    סגור
  • 9.
    שוב,תעמולה שיקרית ומתחזה פלשתינית.
    עודד 05/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לחשוף את הנוכלין הללו. מהמילים ברור שאין אלו יהודים, רק רמאות פלשתינית. פייק!!!
    סגור
  • 8.
    הכותרת היא שקר - בשביל מה? רק למשוך קוראים טיפשים?
    ראובן 05/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין שום קריאה לנתק קשרים עם ישראל. בשביל מה לשקר?
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    התנועה למען זיו* פלסטפין
    מוש 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו נתן לגוגל בחמוקיים אם תעז לפעול נגדנו ,ולכל היהודים הפוסט ציוניים מבחנתינו דינכם כדין הפלסטפינים במילים אחרות צריך להפציץ אתכם על כל היושבים בדירה שלכם
    סגור
  • 6.
    עובדי גוגל היהודים ....
    ביבי דאמבו 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מתפלא על העובדים האבודים האלה. אילולא ישראל,מי יודע איפה היו תקועים וחצי היו מחויבים ללקק בת.ת כדי שלא יפגעו בהם.
    סגור
  • 5.
    גול עצמי
    יובל 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מתברר שהשמאל בחו"ל הרבה יותר הזוי... כבר מעריכים את השמאלנים תוצרת הארץ...
    סגור
  • מישהו מאמין? פייק פייק פלשתיני. (ל"ת)
    דן 05/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מה זה ?? יאללה חרם על גוגלללל אני עובר לבינג. (ל"ת)
    איציק 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    מה הם לא...
    דוד 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תגידו אותם שונאי ישראל ויהודים לא מודעים לחתימה האחרונה של גוגל הנימבוס? אז באמת שיכסו את איבר מינם שלא יזהו אותם כיהודים.וכבר נאמר לפני מעל 2000 שנה "מחריבייך ומהרסייך ממך יצאו".
    סגור
  • 2.
    לא יאומן שרמוטות עם חשבוניות (ל"ת)
    אבי 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מה לא ברור פה, הכספים זורמים
    אולה 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבנו, לא צריך אויבים, רק את סלקום והשמאל הנאור פה וגוגל ויהודים אנטישמיים שמרויחים יותר מידי טוב וזהו אי שם בעולם הגדול.
    סגור