דיגיטל וטק

אוסטרליה חוגגת: גוגל ופייסבוק ישלמו על תכנים

בימים האחרונים חתמו ענקיות הרשת על הסכמי תשלום על תוכן, ובמיוחד חדשות, מול חברות התקשורת הגדולות ביבשת הדרומית
יאיר מור | 
גוגל, פייסבוק (צילום pexels)
ניצחון כביר: גוגל ופייסבוק חתמו בימים האחרונים על חוזים לתשלום על תכנים, בדגש על חדשות, מול תאגיד השידור האוסטרלי (ABC) ומול חברת התקשורת הפרטית Nine. החברות לא מסרו פרטים על העסקאות, אך Nine חשפה כי היא צופה שהעסקה שחתמה עליה תכניס לה כ-40 מיליון דולר אוסטרלי (כ-100 מיליון שקל) בשנה.
העסקאות האחרונות מצטרפות לעסקאות דומות שנחתמו על ידי החברות בשלושת החודשים האחרונים, כאשר הראשון היה מול חברת ניוז-קורפ ומעט לאחר מכן מול רשת הטלוויזיה Seven.
הממונה על הגבלים עסקיים בממשלת היבשת השוכנת בקנברה, רוד סימס, אמר כי עסקאות נוספות בדרך, וכי גל החוזים שנחתמים בין חברות תקשורת מקומיות לענקיות הרשת הרבלאומיות יאפשר לראשונות להחזיר לידיהן מעט מהכוח שהיה בידן לפני עידן הרשת. הערכות מדברות על כך שההשקעות של שתי החברות במדינה צפויות להגיע ל-200 מיליון דולר אוסטרלי (כחצי מיליארד שקל) בשנה.
הדרך לעסקאות שנחתמו בשלושת החודשים האחרונים נסללה על ידי הממשלה בקנברה בשנים האחרונות, בעזרת הצעת חוק שמחייבת חברות בינלאומיות כמו גוגל ופייסבוק לשלם על תכנים מגופי תקשורת מקומיים שמופיעים אצלן. ההצדקה למהלך היתה שהיכולת לצפות בתכנים בגוגל או בפייסבוק הורידה את התמריץ לגולשים לשלם על צריכת תוכן, וכך גרמה לחברות היוצרות אותו להפסיד כסף רב.
בתחילת השנה, לקראת כניסת החוק לתוקף, ניטש סביבו קרב, כאשר גוגל איימה לחסום את מנוע החיפוש שלה לגולשים מאוסטרליה ופייסבוק חסמה שיתופים של תכנים מהמדינה. עם זאת, בעקבות ביקורת רבה, התקפלו שתי החברות תוך מספר ימים והחלו לחתום על חוזים עם חברות התקשורת המקומיות, ואף הודיעו על השקעה של מיליארד דולר במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה